Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Gazdaságtudományi Kar
Szervezet
GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
Kód
GTI21AN101EN
Cím
Marketing I.
Tervezett félév
Őszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
6
Nyelv
en
Oktatás célja
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megértsék a marketing vállalaton belüli szerepét, fontosabb alapfogalmait, modelljeit, megközelítéseit, a marketingorientáció szervezeti működésre való hatását, valamint megismerjék az ehhez kapcsolódó feladatokat és eszközöket.
Tantárgy tartalma
A tananyag áttekintést nyújt a marketing alapfogalmairól, a piaci orientáció típusairól, a vállalati és a marketing stratégia kapcsolatáról, majd azok tervezéséről a marketingszervezet típusai tükrében. Ismertetésre kerül a vállalat piaca, a vállalati stratégiák kialakításához szükséges információgyűjtési módszerek, makro- és mikrokörnyezetelemzési módszerek, valamint helyzetelemzési modellek. Az információgyűjtési módszerek keretében a marketing-információrendszer bemutatására, funkcióinak és alkotóelemeinek részletezésére kerül sor. A marketing vevőorientációjának tükrében a tárgy részletesen foglalkozik a vásárlói magatartást befolyásoló tényezőivel a fogyasztói és az üzleti piacokon egyaránt. Fogyasztói magatartás keretében a meghatározó jellemzők modellezésével, a vásárlási döntési folyamattal, a vásárlási szerepek és magatartás típusokkal, valamint a fogyasztói piacon történő szegmentációval foglalkozunk. Üzleti, vagy más néven B2B piacon ismertetjük a beszerzői magatartás és ipari marketing alapvető fogalmait, különbözőségeit a fogyasztói piaccal szemben, az ipari piac marketing jellemzőit, a beszerzési döntés folyamatát. Bemutatásra kerülnek a stratégiai célok megvalósítását szolgáló marketing eszközök, a termékpolitikától a márkázáson, árpolitikán és értékesítésen át a marketingkommunikációig. Minden eszközcsoport ismertetése vonatkozásában hangsúlyt kapnak azok a korszerű marketing megoldások, amelyeket a piacok változása, az információs technológia fejlődése hív(ott) életre.
Számonkérés és értékelés
A GTK alapszakjain az általános számonkérési és értékelési követelmények az alábbi linken az "Általános információ" alatt érhetők el (ELTE GTK Tanulmányi Hivatal, Alapképzés menüpont): https://gtk.elte.hu/bscorarend?m=6656
Irodalomjegyzék
1. Kotler, Amstrong: Introduction to Marketing, Pearson, 2017 2. A Moodle oktatási keretrendszerben elérhető előadások anyagai

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG-NBEN) en 6 Kötelező 1/4
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG8-NBEN) en 6 Kötelező
pénzügy és számvitel (GTK-PS-NBEN) en 6 Kötelező
Vissza