Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Természettudományi Kar
- Szervezet
- TTK Etológiai Tanszék
- Kód
- stragonb22gm
- Cím
- Stratégiai gondolkodás tudományos íráshoz GY
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- Kompetenciák: Tudás: Átlátja a tudományos írás stratégiai szempontjait. Ismeri a tudományos írás különböző összetevőinek megértéséhez szükséges fogalmakat, azok használatát. Érti a pályázati-publikációs-tudománykommunikációs ciklust, a tudományos írás formáinak összefüggéseit. Képesség: Képes tudományos írás során magasszintű stratégiai tervezésre, gondolkodásra. Képes a pályázati-publikációs-tudománykommunikációs ciklus elemeinek magas színvonalú megírására. Képes a megszerzett tudását alkalmazni tudományos írások stratégiai szempontú értékelésére. Attitűd: Törekszik, hogy a területen megszerzett tudását integráló szemlélettel használja az élő rendszerek működésének megértéséhez. Betartja és betartatja a kutatásetika szabályait. Aktívan terjeszti a szaktudomány eredményeit, a stratégiai szempontjai mentén. Autonómia és felelősség: Képes önállóan végiggondolni alapvető szakmai kérdéseket. Szakmai és nem szakmai körökben felelősen nyilvánít véleményt a tudományos írás stratégiai kérdéseiről. Felelősséget érez azért, hogy elsajátítsa a pályázati-publikációs-tudománykommunikációs ciklus témaköréhez tartozó magasabb szintű ismeretanyagot. Segíti partnereit a tudatos, célorientált feladat-végrehajtásban.
- Tantárgy tartalma
- A tárgy célja a tudományos íráskészség fejlesztése, a stratégiai szempontok bemutatása. Az előadás fontosabb témái: A kurzus a tudományos íráskészség fejlesztésére fókuszál. Sorra veszi a pályázati-publikációs-tudománykommunikációs tudományos írásformák stratégiai szempontjait, és írásgyakorlatok sokaságán keresztül támogatja a tudományos írástudói eszköztár elmélyítését. Mondatépítés, bekezdésív, szövegív. Cikktípusok, a bírálati folyamat szövegtípusai, pályázati szövegtípusok, ismeretterjesztő szövegtípusok. Specifikus stratégiai megfontolások, célok szövegtípusonként. Hatékonyságfejlesztési és szövegfejlesztési technikák.
- Számonkérés és értékelés
- gy5 = gyakorlati jegy (5) Aktív részvétel a gyakorlatokon, jelenléti feladatmegoldás és a szorgalmi időszak során beadandó rövid írásmunkák. A gyakorlat jegyét a jelenléti feladatmegoldások minősítése (50%) és a beadandó írásmunkák minősítése (50%) adja.
- Irodalomjegyzék
- Kiadott előadásanyagok (pdf)