Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Gazdaságtudományi Kar
- Szervezet
- GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
- Kód
- GTI21AN108EN
- Cím
- Marketing
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 6
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus célja, hogy a hallgatók megértsék a marketing szerepét egy vállalaton belül, annak kulcsfogalmait, modelljeit, megközelítéseit, a marketingorientáció hatását a szervezeti teljesítményre, valamint megismerkedjenek a kapcsolódó feladatokkal és eszközökkel. Kitűzött tanulási eredmények: A kurzus sikeres elvégzése után a hallgatóknak képesnek kell lenniük: megérteni a marketing alapfogalmait és szókincsét összefoglalni a marketing fejlődésének általános és specifikus jellemzőit Kapcsolódás a fenntartható fejlődési célokhoz: A kurzus sikeres elvégzése után a hallgatóknak képesnek kell lenniük összekapcsolni az oktatott témákat a fenntartható fejlődési célokkal: biztosítani a befogadó és méltányos minőségi oktatást, és előmozdítani a mindenki számára elérhető élethosszig tartó tanulási lehetőségeket (SDG 4) elősegíteni a tartós, befogadó és fenntartható gazdasági növekedést, a teljes és produktív foglalkoztatást, valamint a méltányos munkalehetőségeket mindenkinek (SDG 8)
- Tantárgy tartalma
- A kurzus áttekintést nyújt a marketing alapvető fogalmairól, a piaci orientáció típusairól, a vállalati és marketingstratégia közötti kapcsolatról, valamint azok tervezéséről a marketingszervezetek típusai alapján. Bemutatásra kerülnek a vállalati stratégiák kidolgozásához szükséges információgyűjtési módszerek, a makro- és mikro-környezeti elemzési módszerek, valamint a helyzetelemzési modellek. Az információgyűjtési módszerek keretében bemutatásra kerül a marketinginformációs rendszer, ennek funkciói és összetevői. A marketing ügyfélorientáltságát kiemelve a kurzus részletesen foglalkozik a vásárlói magatartást befolyásoló tényezőkkel mind a fogyasztói, mind az üzleti piacokon. A fogyasztói magatartás kontextusában a meghatározó jellemzők modellezésével, a vásárlási döntési folyamattal, a vásárlási szerepek és magatartások típusaival, valamint a fogyasztói piac szegmentációjával foglalkozunk. Az üzleti piacon bemutatjuk a vásárlási (beszerzési) magatartás és az ipari marketing alapvető fogalmait, a fogyasztói piactól való eltéréseit, az ipari piaci marketing jellemzőit és a vásárlási döntési folyamatot. A stratégiai célok eléréséhez szükséges marketingeszközök bemutatásra kerülnek, így a termékpolitikától a márkázáson, árazáson és értékesítésen át a marketingkommunikációig. Készségek és kompetenciák: a marketing általános és specifikus jellemzőinek, valamint fejlesztési fő irányainak megértése, a marketing alapfogalmainak és szókincsének megértése, az elméleti tudás alkalmazása esettanulmányok segítségével, a környezeti tényezők marketingdöntésekre gyakorolt hatásának megértése, a piackutatás megközelítései, a marketing területéhez kapcsolódó különböző tudományágak (pl. pszichológia, gazdaságtan, szociológia) hozzájárulásának megértése.
- Számonkérés és értékelés
- Az ELTE Gazdaságtudományi Kar alapszakos képzéseire vonatkozó értékelési elvei és alapvető szabályai az alábbi linken érhetők el: https://gtk.elte.hu/bscorarend?m=6656 A félév során ajánlott jegyek: 60-69% elégséges, 70-84% jó, 85-100% kitűnő Vizsgaeredmények: 50-54% elégtelen, 55-69% elégséges, 70-84% jó, 85-100% kitűnő Az ELTE GTK jelenlegi értékelési és minősítési követelményei érvényesek, amelyek a GTK TH weboldalán találhatók a hallgatók képzési szintjénél.
- Irodalomjegyzék
- Kotler, Amstrong (2017): Introduction to Marketing, Pearson A tananyaghoz kapcsolódó előadás slide-ok másolatai és egyéb anyagok elérhetővé válnak a MOODLE platformon.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (GTK-ERASMUS-NXXX) | hu | ||||
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG8-NBEN) | en | 6 | Kötelező | 1/4 | |
pénzügy és számvitel (GTK-PS-NBEN) | en | 6 | Kötelező | 1/4 |