Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Gazdaságtudományi Kar
Szervezet
GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
Kód
GTI21AN108EN
Cím
Marketing
Tervezett félév
Őszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
6
Nyelv
en
Oktatás célja
A kurzus célja, hogy a hallgatók megértsék a marketing szerepét egy vállalaton belül, annak kulcsfogalmait, modelljeit, megközelítéseit, a marketingorientáció hatását a szervezeti teljesítményre, valamint megismerkedjenek a kapcsolódó feladatokkal és eszközökkel. Kitűzött tanulási eredmények: A kurzus sikeres elvégzése után a hallgatóknak képesnek kell lenniük: megérteni a marketing alapfogalmait és szókincsét összefoglalni a marketing fejlődésének általános és specifikus jellemzőit Kapcsolódás a fenntartható fejlődési célokhoz: A kurzus sikeres elvégzése után a hallgatóknak képesnek kell lenniük összekapcsolni az oktatott témákat a fenntartható fejlődési célokkal: biztosítani a befogadó és méltányos minőségi oktatást, és előmozdítani a mindenki számára elérhető élethosszig tartó tanulási lehetőségeket (SDG 4) elősegíteni a tartós, befogadó és fenntartható gazdasági növekedést, a teljes és produktív foglalkoztatást, valamint a méltányos munkalehetőségeket mindenkinek (SDG 8)
Tantárgy tartalma
A kurzus áttekintést nyújt a marketing alapvető fogalmairól, a piaci orientáció típusairól, a vállalati és marketingstratégia közötti kapcsolatról, valamint azok tervezéséről a marketingszervezetek típusai alapján. Bemutatásra kerülnek a vállalati stratégiák kidolgozásához szükséges információgyűjtési módszerek, a makro- és mikro-környezeti elemzési módszerek, valamint a helyzetelemzési modellek. Az információgyűjtési módszerek keretében bemutatásra kerül a marketinginformációs rendszer, ennek funkciói és összetevői. A marketing ügyfélorientáltságát kiemelve a kurzus részletesen foglalkozik a vásárlói magatartást befolyásoló tényezőkkel mind a fogyasztói, mind az üzleti piacokon. A fogyasztói magatartás kontextusában a meghatározó jellemzők modellezésével, a vásárlási döntési folyamattal, a vásárlási szerepek és magatartások típusaival, valamint a fogyasztói piac szegmentációjával foglalkozunk. Az üzleti piacon bemutatjuk a vásárlási (beszerzési) magatartás és az ipari marketing alapvető fogalmait, a fogyasztói piactól való eltéréseit, az ipari piaci marketing jellemzőit és a vásárlási döntési folyamatot. A stratégiai célok eléréséhez szükséges marketingeszközök bemutatásra kerülnek, így a termékpolitikától a márkázáson, árazáson és értékesítésen át a marketingkommunikációig. Készségek és kompetenciák: a marketing általános és specifikus jellemzőinek, valamint fejlesztési fő irányainak megértése, a marketing alapfogalmainak és szókincsének megértése, az elméleti tudás alkalmazása esettanulmányok segítségével, a környezeti tényezők marketingdöntésekre gyakorolt hatásának megértése, a piackutatás megközelítései, a marketing területéhez kapcsolódó különböző tudományágak (pl. pszichológia, gazdaságtan, szociológia) hozzájárulásának megértése.
Számonkérés és értékelés
Az ELTE Gazdaságtudományi Kar alapszakos képzéseire vonatkozó értékelési elvei és alapvető szabályai az alábbi linken érhetők el: https://gtk.elte.hu/bscorarend?m=6656 A félév során ajánlott jegyek: 60-69% elégséges, 70-84% jó, 85-100% kitűnő Vizsgaeredmények: 50-54% elégtelen, 55-69% elégséges, 70-84% jó, 85-100% kitűnő Az ELTE GTK jelenlegi értékelési és minősítési követelményei érvényesek, amelyek a GTK TH weboldalán találhatók a hallgatók képzési szintjénél.
Irodalomjegyzék
Kotler, Amstrong (2017): Introduction to Marketing, Pearson A tananyaghoz kapcsolódó előadás slide-ok másolatai és egyéb anyagok elérhetővé válnak a MOODLE platformon.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (GTK-ERASMUS-NXXX) hu
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG8-NBEN) en 6 Kötelező 1/4
pénzügy és számvitel (GTK-PS-NBEN) en 6 Kötelező 1/4
Vissza