Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Gazdaságtudományi Kar
- Szervezet
- Gazdaságtudományi Kar
- Kód
- GTI21AN402EN
- Cím
- Online marketing
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A tantárgy oktatásának célja, hogy a hallgatók általános képet kapjanak az internet megjelenésével elterjedő új, online üzleti alkalmazások széleskörű alkalmazási lehetőségeiről. Ismerjék az e-business és azon belül az e-commerce folyamatait, üzleti modelljeit és az offline marketing eszközök mellett egyre hangsúlyosabban jelen lévő online marketing tevékenységek eszközrendszerét.
- Tantárgy tartalma
- A tananyag kiterjed a digitális gazdaság kialakulására, társadalmi és gazdasági hatásaira, a működésének rendszerére, a digitális piac szereplőire. Ezen belül kiemelten foglalkozunk az e-kereskedelemmel, a különböző üzleti modellekkel. A tananyag másik része az online marketing eszközeinek megismerésével, a közösségi média szerepével és az új innovatív módszerekkel foglalkozik. Az offline és az online marketing mix integrált működését gyakorlati példákon keresztül ismerhetik meg a kurzus résztvevői. A hallgatók egyéni, illetve csoportos feladatok keretében a szemináriumok folyamán az ismeretanyag gyakorlati alkalmazását esettanulmányok megoldásával mélyítik el, illetve csoportos és egyéni önálló munkákkal és számítógépes feladatok megoldásával.
- Számonkérés és értékelés
- A félévközi teljesítménnyel elérhető 100% pontból a ZH-kon 90% szerezhető. A 3 kredites tárgyaknál 2 db, egyenként 45%, míg a 6 kredites tárgyaknál 3 db, egyenként 30% súlyú zárthelyi van, rendszerint a Vizsgaközpontban külön időbeosztás szerint (lásd ZHnaptár GTK TH oldala). Az előadásokon, szemináriumokon, házi dolgozatokon stb. további a félévi hallgatói teljesítményben összesen legfeljebb 10%-nyi súllyal bíró pont szerezhető – az előadások és szemináriumok összes száma 30%-ának elteltét követően. A félévközi teljesítménnyel vizsgára bocsáthatósági jog, ill. megajánlott jegy szerezhető. Vizsgán az értékelés: 50-54% elégséges, 55-69%, közepes, 70-84% jó, 85-100% jeles. Az ELTE GTK mindenkori aktuális számonkérési és értékelési követelményei érvényesek, amelyek megtalálhatók a GTK TH weboldalán a hallgató képzési szintje szerinti menüpontban.
- Irodalomjegyzék
- Kötelező irodalom: Az előadások vázlata (a Moodle-ben elérhető) Illés István: Digitális gazdaság. Az e-kereskedelem marketinges szemmel, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012
- Ajánlott irodalom
- Adam Clarke: SEO 2017: Learn Search Engine Optimization With Smart Internet Marketing Strategies, 2016 Anderson Chris: Hosszú farok - A végtelen választék átírja az üzlet szabályait, HVG Kiadó, Budapest, 2007 Bájnai Zsidi - Novák Péter (szerk.): Online üzlet és marketing, Akadémiai Kiadó, Budapest, 2011 Carlton Ridgety: Online marketing, Quinx Magyarország Kft., 2019 Danny Brown: Influence Marketing: How to Create, Manage, and Measure Brand Influencers in Social Media Marketing, 2013 David Meerman Scott: The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasts, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly, 2017 Dorion Zsolt - Szűts András: Online vásárlás cukrász játéka, Nüromet Media Kft., 2017 Dorion Zsolt - Szűts András: Online vásárlások cukrász játéka, Nüromet Media Kft., 2016 Don Tapscott - Anthony D. Williams: Wikinómia, HVG Kiadó, 2007 F.J. Kristóf: GOOGLE ADWORDS - Hirdetések készítése és optimalizálása - avagy hogyan érhetsz el komoly sikereket a világ legjobb online hirdetési rendszerével, Klikkmarketing Bt., 2016
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (GTK-ERASMUS-NXXX) | hu |