Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Informatikai Kar
Szervezet
IK Diáktámogató Központ
Kód
IPM-24ATPREPG
Cím
Mesterképzés, pályaszocializáció és tanulásmódszertan Gy.
Tervezett félév
Őszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
2
Nyelv
en
Oktatás célja
tudása Az angol nyelvtudása eléri a képzéshez, az angol nyelvű szakirodalom megismeréséhez, a szakszöveg megértéséhez, feldolgozásához és a szakképzettséggel ellátható szakmai feladatok elvégzéséhez, valamint a folyamatos szakmai önképzéshez szükséges szintet. - átfogó ismeretekkel rendelkezik az adatkezelés, elemzés, modellezés szabályozási kérdéseiről, problémáiról, beleértve a jogi és etikai vonatkozásokat is. képességei Képes hatékonyan együttműködni az adattudományhoz kapcsolódó, a feldolgozandó, elemzést igénylő adatokat előállító tudományterületek képviselőivel. Képes a rutinproblémák felismerésén és megoldásán túl eredeti ötleteket felvetni. attitűd Tiszteletben tartja és munkája során figyelembe veszi az övétől eltérő véleményeket, kizárólag a szakmai érvekkel történő meggyőzést tartja elfogadhatónak. autonómiája és felelőssége Nagy figyelmet fordít feladatainak precíz elvégzésre és a határidők pontos betartására, illetve betartatására. Alkalmas mind egyénileg, mind pedig egy csoport tagjaként vagy vezetőjeként elemzői, modellezői és egyéb, az adattudománnyal kapcsolatos feladatok elvégzésére. Felelősséget vállal a vele együtt dolgozó vagy irányítása alatt állók munkájáért. Felelősen, az aktuális szabályozásnak megfelelően kezeli a rábízott érzékeny, esetlegesen bizalmas adatokat.
Tantárgy tartalma
A tárgy fő célja a programozó karrierhez szükséges haladó szintű önálló tanulási készségek elmélyítése. A gyakorlatorientált kurzus. az alapvető tanulási készségfejlesztési technikákon túl olyan pszichológiai elméleti és gyakorlati tudást ad át, ami mind az egyetemen és a programozóvá válás során segíti a hallgatót képességei kiterjesztésében. Előzetes tanulási előismeret nem szükséges, mivel a kiscsoportos munka lehetővé teszi a különböző háttérrel rendelkező hallgatók integrálását. A kurzus tematikájában az alábbi témákat érintjük: tanulási módszerek fejlesztése; karriertervezés és önismeret; csapatban dolgozás; munka prezentálása; önálló tanulás, önfejlesztés. A kurzus elvégzésével olyan korszerű készségeket sajátíthatnak el a hallgatók elméleti és gyakorlati feladatokkal, amelyek kiegészítve az egyetemen szerzett elméleti tudásukat egyetemi és szakmai karrierjük segítik és fejlesztik. Továbbá a kurzus fókuszál a csoportokon belüli közösségek alakulására és kiemeli a csoportban tanulás fontosságát és előnyeit az egyéni tanuláshoz hasonlítva. Annak érdekében, hogy ezeket a célokat elérjük, gyakorlati tréningeket és egyetemen kívüli programokat szervezünk a hallgatói kapcsolatok, közösségek építéséért.
Számonkérés és értékelés
Gyakorlati jegy(3). Heti 2 órában csoportóra mentor oktatóval, a szakos oktató által tartott egyetemi felkészítés. Ezen kívül tanulásmódszertani tréning pszichológus tréner vezetésével.
Irodalomjegyzék
John B. Bigg  and Catherine Tang (2011): Teaching for Quality Learning at University: What the  Student Does . Society of Research in Higher Education and Open University Press, Berkshire, England Bowden J., F Marton, F. (1998) - The university of learning: Beyond quality and competence. Taylor and Francis Group Hellsten, Meeri; Prescott, Anne (2004): Learning at University: The International Student Experience. International Education Journal, v5 n3 p344-351, 2004.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
adattudomány (IK-ADATTUD-NMEN) en 7 1/2
Vissza