Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Francia Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- BBI-FRA17-254F
- Cím
- Francia nyelvfejlesztés 10. (Perfectionnement lingusitique 10)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 2
- Nyelv
- fr
- Oktatás célja
- Az órákon a DALF C1-szintjének szintjének megfelelő, főleg a beszédértést és a beszédkészséget fejlesztő gyakorlatokat oldunk meg, de kitérünk az írott szöveg szóbeli összefoglalására is. Az oktatás célja A) Tudás - Rendelkezik C1 - szintű lexikai, idiomatikai és szövegértési és a szövegalkotási kompetenciával. - Tematikus elrendezésben sajátítja el a szövegpragmatikai célkitűzéseket - Ismeri az alapvető szövegalkotási eljárásokat, rendelkezik stratégiával a közvetítésre a célnyelv és az anyanyelve között. - Használja a szakterület problémamegoldó módszereit. B) Képességek - Érti, értelmezi, rendszerezi és hatékonyan, spontán használja szóban és írásban az elsajátított szavakat, szószerkezeteket, kifejezéseket. - Képes a célnyelven zajló óra menetét követni, megérteni, irodalmi szöveget , sajtócikket, kulturális gyakorlatot értelmezni, közvetíteni. - Képes közérthetően, korrekt francia nyelvhelyességgel megnyilvánulni szóban és írásban, valamint részt venni társadalmi, kulturális jelenségek értelmezésében, megvitatásában - Képes korrekt francia nyelvhelyességgel részletes, érvelő és összefoglaló szövegeket alkotni különféle témában, különösen a frankofón kulturális témakörökben. C) Attitűdök - Törekszik korrekt nyelvhelyességgel (változatos szóbeli és írásbeli szövegtípusokat használva) beszélni és írni. - Folyamatosan fejleszti lexikai és idiomatikai kompetenciáját, általános és szaknyelvi tudását, amelyhez a legkorszerűbb informatikai és kommunikációs eszközöket használja. - Kontrasztív megközelítésben tekint az idegennyelv-tanulásra, közvetítői szerepének tudatában van. - Nyitott az új nyelvi és kulturális jelenségek iránt. D) Autonómia és felelősség - Önállóan végzi a munkáját. A félévi tanmenetben feltüntetett dátumok szerint az adott időpontra otthoni munkában kidolgozza és készen az órára elhozza a megjelölt házi feladatokat. - Aktívan vesz részt a kurzuson, a tanulmányai során felmerülő kérdéseket felteszi az oktatónak, a válaszokat beépíti a tudásába, felelősséget vállal a csoporton belüli interakciókért. - Tudatosan képviseli a francia nyelvi és kommunikációs normákat. - Hatékonyan közvetít a hazai és külföldi frankofón kulturális közösség közegében
- Tantárgy tartalma
- Az órákon a DALF C1-szintjének szintjének megfelelő, főleg a beszédértést és a beszédkészséget fejlesztő gyakorlatokat oldunk meg, de kitérünk az írott szöveg szóbeli összefoglalására is. Az oktatás célja A) Tudás - Rendelkezik C1 - szintű lexikai, idiomatikai és szövegértési és a szövegalkotási kompetenciával. - Tematikus elrendezésben sajátítja el a szövegpragmatikai célkitűzéseket - Ismeri az alapvető szövegalkotási eljárásokat, rendelkezik stratégiával a közvetítésre a célnyelv és az anyanyelve között. - Használja a szakterület problémamegoldó módszereit. B) Képességek - Érti, értelmezi, rendszerezi és hatékonyan, spontán használja szóban és írásban az elsajátított szavakat, szószerkezeteket, kifejezéseket. - Képes a célnyelven zajló óra menetét követni, megérteni, irodalmi szöveget , sajtócikket, kulturális gyakorlatot értelmezni, közvetíteni. - Képes közérthetően, korrekt francia nyelvhelyességgel megnyilvánulni szóban és írásban, valamint részt venni társadalmi, kulturális jelenségek értelmezésében, megvitatásában - Képes korrekt francia nyelvhelyességgel részletes, érvelő és összefoglaló szövegeket alkotni különféle témában, különösen a frankofón kulturális témakörökben. C) Attitűdök - Törekszik korrekt nyelvhelyességgel (változatos szóbeli és írásbeli szövegtípusokat használva) beszélni és írni. - Folyamatosan fejleszti lexikai és idiomatikai kompetenciáját, általános és szaknyelvi tudását, amelyhez a legkorszerűbb informatikai és kommunikációs eszközöket használja. - Kontrasztív megközelítésben tekint az idegennyelv-tanulásra, közvetítői szerepének tudatában van. - Nyitott az új nyelvi és kulturális jelenségek iránt. D) Autonómia és felelősség - Önállóan végzi a munkáját. A félévi tanmenetben feltüntetett dátumok szerint az adott időpontra otthoni munkában kidolgozza és készen az órára elhozza a megjelölt házi feladatokat. - Aktívan vesz részt a kurzuson, a tanulmányai során felmerülő kérdéseket felteszi az oktatónak, a válaszokat beépíti a tudásába, felelősséget vállal a csoporton belüli interakciókért. - Tudatosan képviseli a francia nyelvi és kommunikációs normákat. - Hatékonyan közvetít a hazai és külföldi frankofón kulturális közösség közegében
- Számonkérés és értékelés
- gyakorlati jegy, ötfokú értékelés Az ismeretek ellenőrzése : A félév során a hallgatók egy referátumot/kiselőadást tartanak az első órán kialakított időpontokban, két hallásértést vagy szókiincset ellenőrző zárthelyi dolgozaton vesznek részt és egy írásbeli összefoglalót /esszét adnak le egy megbeszélt témakörben (újságcikkhez kapcsolódva) a tanév utolsó előtti hetéig.
- Irodalomjegyzék
- Obligatoire pour le travail en classe et les devoirs: Cécile Pinson(coord), ÉDITO C1 Méthode Didier, 2018 (a emprunter de la bibliotheque du département chez Pohl Éva ) existe en 16 exemplaires. Bibliographie d’orientation pour se préparer a l'examen final: Richard Lescure, Samuelle Chenard, Anna Mubanga Beya, Vanessa Bourbon, Alain Rausch, Le nouvel Entrainez-Vous DALF C1/C2 250 Activités <span style="font-size: 12.0pt;mso-ascii-font-family:Calibri;mso-fareast-font-family:" times="" new="" roman";="" mso-hansi-font-family:calibri;mso-bidi-font-family:"times="" mso-fareast-language:hu"="">Clé International 2007 Francoise Tauzer-Sabatelli, Jean-Louis Montémont, Sylvie Poisson-Quinton, Le nouvel Entrainez-vous DALF B1, B2, B3, B4 450 Activités CLE International 1998 Dominique Chevalier-Wixler, Dorothé Dupleix, Ingrid Jouette, Bruno Megre Réussir le Dalf, Niveaux C1 et C2, Didier, 2007