Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Néderlandisztikai Tanszék
- Kód
- BBI-NED15-202N
- Cím
- Nyelvgyakorlat 4. (Taalverwerving 4.)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 7
- Nyelv
- nl
- Oktatás célja
- Ez a negyedik nyelvgyakorlati óra, ami a Nyelvgyakorlat 1., 2. és 3. órákon elsajátított készségeket fejleszti tovább. A kurzus célja a KER-ben megfogalmazott B1+/B2-es szint elérése az íráskészség és a beszédkészség, illetve B2-es szint az olvasott szöveg értése tekintetében. Tudás: A holland nyelv szabályainak közép- és felsőfok közötti ismerete (nyelvtan, szókincs). A holland nyelv változatainak, illetve az ezek közötti különbségek közép- és felsőfok közötti ismerete. A holland nyelvű területek kultúrájának, földrajzának, társadalmának felsőfokú ismerete. Nyelvismeret a különféle témákról való középszintű olvasáshoz, íráshoz és beszédhez. A levélírás és a tudományos írás szabályainak ismerete. Különböző haladó kommunikációs formák elméletének ismerete: eszmecsere, vita. Képességek: Képes közép- és felsőfokú szint között kommunikálni társadalmi és kulturális témákról. Képes ismereteinek elmélyítésére, képes alkalmazni különböző módszereket tudásszerzésre és önfejlesztésre, illetve képes alkalmazni a legújabb informatikai és kommunikációs technológiákat. Felismeri a személyes fejlődés és a közjó szolgálata közötti kapcsolatot. Feladatainak elvégzésére képes különböző eljárások, a főbb elméletek és a kapcsolódó terminológia alkalmazására. Képes saját önálló tanulási folyamatának megtervezésére, valamint a rendelkezésre álló források széles körének erre a célra történő felhasználására. Attitűdök: Nyitott a valódi kommunikációra és az általános gondolkodásmód terjesztésére. Hajlandó a szakmai célokat megismerni, elfogadni és hitelesen közölni. A problémamegoldás és a csoportfeladatok során törekedjen az együttműködésre, amikor csak lehetséges. Autonómia és felelősség: Képes önállóan gondolkodni. Nyílt hozzáállás a holland kultúrához és nyelvhez. A megszerzett készségek kreatív felhasználása. A készségek fejlesztésének hajlandósága a kötelező tananyagon túl.
- Tantárgy tartalma
- Nyelvtani és szókincsfejlesztési gyakorlatok, hallgatott és olvasott szöveg értésére és íráskészségre vonatkozó feladatok. Órák a holland nyelvi területek kultúrájának, társadalmi kérdéseinek, politikai helyzetének, irodalmának témaköreiből. Nyelvészeti ismeretek elsajátítása. Heti írásbeli feladat a gyakorlaton feldolgozott témában. Prezentációs technikák elsajátítása. Prezentációk tartása különböző témákban. Újságcikkek olvasása és ismertetése.
- Számonkérés és értékelés
- Két írásbeli dolgozat, egy prezentáció, egy szóbeli vizsga
- Irodalomjegyzék
- Sabina van Keulen (2017) Taal Totaal nieuw tekstboek. Intertaal Sabina van Keulen (2017) Taal Totaal nieuw werkboek. Intertaal De Boer, B. (2019) Nederlands in Actie. 3de dr. Bussum