Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Germanisztikai Intézet
- Kód
- BBI-NEM17-492
- Cím
- Prezentációs és moderációs technikák, új médiák (Präsentation und Moderationstechniken, neue Medien)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 5
- Nyelv
- Oktatás célja
- A prezentációs és moderációs technikáknak, a digitális kommunikáció formáinak, a receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiáknak, az új médiáknak és az azzal kapcsolatos alapfogalmaknak, a pályázat-készítés szempontjainak és alapelveinek, valamint a portfólió fogalmának és formáinak bevezetése, értelmezése és tudatosítása a) Tudás: a hallgatók ismerik a digitális kommunikáció formáit, a a receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiákat, a különböző prezentációs típusokat és azok felépítését, a vizuális megjelenítés és eszközválasztás módjait, a prezentáció értékelésének formáit, a vitavezetés formáit, a moderátor szerepének jellemzőit, prezentációs, vitavezetési és moderációs technikákat, a pályázat-készítés szempontjait és alapelveit, a portfólió fogalmát és annak különböző formáit, valamint az új médiákat és azok jellemzőit. b) Képesség: a hallgatók képesek a különféle prezentációs, moderációs és vitavezetési technikák értelmezésére és azok alkalmazására, az új médiák tudatos és autonóm használatára a tanulmányaik során, és később a munka világában. A hallgatók képesek továbbá pályázatok elkészítésére és egyéni portfóliók összeállítására. c) Attitűd: a hallgatók nyitottá válnak a különféle prezentációs és moderációs technikák és az új médiák tudatos alkalmazására. d) Autonómia és felelősség: a hallgatók önállóan, egyéni adottságainak megfelelően építik ki tudásukat.
- Tantárgy tartalma
- A digitális kommunikáció formái, receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiák, prezentációs típusok és azok felépítése, vizuális megjelenítés és eszközválasztás módjai, a prezentáció értékelésének formái, vitavezetési és moderációs technikák, pályázat-készítés szempontjai és alapelvei, portfólió különféle formái, új médiák szerepe és használata a tanulmányok során és a munka világában
- Számonkérés és értékelés
- gyakorlati jegy (1-5).
- Irodalomjegyzék
- Lammerding-Köppel, Maria / Griewatz, Jan (2019): Erfolgreich präsentieren im Studium. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer. Berkemeier, Anne / Grundwürmer, Margit (2012): Präsentieren lehren: Wie fängt man an und wo hört man auf? In: Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. 47/2012. S. 12-17.
- Ajánlott irodalom
- Nittnaus, Silvia (2017): Der Werkzeugkasten zum Verfassen einer wissenschaftlichen Arbeit. In: Feld-Knapp, Ilona (Hrsg.): Schreiben und Sprechen. Handreichungen zur schriftlichen und mündlichen Präsentation wissenschaftlicher Arbeiten in Lehre und Forschung. (=Lehrerforschung – Lehrer-Denken und Lehrer-Wissen. CM-Beiträge. Sonderreihe A: Handreichungen; Band 1). Budapest: Eötvös-József-Collegium. S. 15-56. Deme, Anna (2012): Landeskundevermittlung mittels interaktiver Tafel. Neue Perspektiven im schulischen DaF-Unterricht. In: Feld-Knapp, Ilona (Hrsg.): Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn (= CM-Beiträge zur Lehrerforschung 1). Budapest: Typotex Kiadó/Eötvös Collegium. S. 213-262.