Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Germanisztikai Intézet
Kód
BBI-NEM17-492
Cím
Präsentation und Moderationstechniken, neue Medien
Tervezett félév
Tavaszi
ECTS
5
Nyelv
Oktatás célja
A prezentációs és moderációs technikáknak, a digitális kommunikáció formáinak, a receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiáknak, az új médiáknak és az azzal kapcsolatos alapfogalmaknak, a pályázat-készítés szempontjainak és alapelveinek, valamint a portfólió fogalmának és formáinak bevezetése, értelmezése és tudatosítása a) Tudás: a hallgatók ismerik a digitális kommunikáció formáit, a a receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiákat, a különböző prezentációs típusokat és azok felépítését, a vizuális megjelenítés és eszközválasztás módjait, a prezentáció értékelésének formáit, a vitavezetés formáit, a moderátor szerepének jellemzőit, prezentációs, vitavezetési és moderációs technikákat, a pályázat-készítés szempontjait és alapelveit, a portfólió fogalmát és annak különböző formáit, valamint az új médiákat és azok jellemzőit. b) Képesség: a hallgatók képesek a különféle prezentációs, moderációs és vitavezetési technikák értelmezésére és azok alkalmazására, az új médiák tudatos és autonóm használatára a tanulmányaik során, és később a munka világában. A hallgatók képesek továbbá pályázatok elkészítésére és egyéni portfóliók összeállítására. c) Attitűd: a hallgatók nyitottá válnak a különféle prezentációs és moderációs technikák és az új médiák tudatos alkalmazására. d) Autonómia és felelősség: a hallgatók önállóan, egyéni adottságainak megfelelően építik ki tudásukat.
Tantárgy tartalma
A digitális kommunikáció formái, receptív és produktív nyelvi cselekvési stratégiák, prezentációs típusok és azok felépítése, vizuális megjelenítés és eszközválasztás módjai, a prezentáció értékelésének formái, vitavezetési és moderációs technikák, pályázat-készítés szempontjai és alapelvei, portfólió különféle formái, új médiák szerepe és használata a tanulmányok során és a munka világában
Számonkérés és értékelés
gyakorlati jegy (1-5).
Irodalomjegyzék
Lammerding-Köppel, Maria / Griewatz, Jan (2019): Erfolgreich präsentieren im Studium. Stuttgart: Verlag Eugen Ulmer. Berkemeier, Anne / Grundwürmer, Margit (2012): Präsentieren lehren: Wie fängt man an und wo hört man auf? In: Fremdsprache Deutsch. Zeitschrift für die Praxis des Deutschunterrichts. 47/2012. S. 12-17.
Ajánlott irodalom
Nittnaus, Silvia (2017): Der Werkzeugkasten zum Verfassen einer wissenschaftlichen Arbeit. In: Feld-Knapp, Ilona (Hrsg.): Schreiben und Sprechen. Handreichungen zur schriftlichen und mündlichen Präsentation wissenschaftlicher Arbeiten in Lehre und Forschung. (=Lehrerforschung – Lehrer-Denken und Lehrer-Wissen. CM-Beiträge. Sonderreihe A: Handreichungen; Band 1). Budapest: Eötvös-József-Collegium. S. 15-56. Deme, Anna (2012): Landeskundevermittlung mittels interaktiver Tafel. Neue Perspektiven im schulischen DaF-Unterricht. In: Feld-Knapp, Ilona (Hrsg.): Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn (= CM-Beiträge zur Lehrerforschung 1). Budapest: Typotex Kiadó/Eötvös Collegium. S. 213-262.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
germanisztika (német) (BTK-I-BNÉME-NBDE) de 6
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Vissza