Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Spanyol Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- BBI-SPA-122
- Cím
- Irodalmi szemelvények, szövegtípusok (Lectura de textos literarios, tipología de textos)
- Tervezett félév
- Őszi
- ECTS
- 3
- Nyelv
- Oktatás célja
- A kurzus célja, hogy a hallgatók spanyol nyelvű példákon keresztül ismerkedjenek meg az alapvető irodalmi műfajokkal, és ezzel párhuzamosan fejlesszék érvelési technikáikat szóban és írásban, ezáltal pedig képesek legyenek elsajátítani az objektív szempontok alapján történő szövegelemzés alapelveit. A) Tudás/ismeret A hallgató legalább B2 szintű, használható nyelvtudással, interkulturális kommunikatív kompetenciával rendelkezik ismeri a beszélt és írott spanyol nyelv szabályait, regisztereit, képes a spanyol nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára ismeri az irodalmi műnemek alapvető jellemzőit, ezáltal képes felismerni és megkülönböztetni azokat; magabiztosan érvel szóban és írásban; képes az önálló, objektív szövegelemzésre. B) Képesség A hallgató képes a spanyol nyelv gördülékeny, helyes, magabiztos, a mindenkori kontextusba illő használatára, amelyekre szüksége van az irodalmi szövegek értelmezéséhez és elemzéséhez olvasási és íráskészsége lehetővé teszi, hogy spanyol nyelven érveljen az egyetemi kurzusok elvárásainak megfelelően képes a kultúrák közötti közvetítésre és az interkulturális kompetencia fejlesztésére C) Attitűd A hallgató fontosnak tartja a tanulók tudásának és képességeinek folyamatos fejlesztését elkötelezett a fejlődés iránt, főleg az objektív szövegelemzés és érvelés terén; érdeklődik a spanyol nyelvű irodalmak iránt. D) Autonómia/felelősségvállalás A hallgató elkötelezett az intenzív tanulás iránt; önállóan végzi el a tanuláshoz kapcsolódó feladatokat.
- Tantárgy tartalma
- Az irodalmi szövegek alapvető jellemzői; az irodalmi műnemek fő jellemzői (konkrét példákkal alátámasztva); az objektív szövegelemzés szempontjai; szóbeli és írásbeli érvelés fejlesztése. Szövegelemzés
- Számonkérés és értékelés
- Folyamatos számonkérés és értékelés, aktív órai munka, folyamatos felkészülés az órákra, szóbeli beszámolók, csoportos projektfeladatok, írásbeli dolgozatok, tesztek. Értékelés ötfokú skálán.
- Irodalomjegyzék
- Bal, M. (1990). Teoría de la narrativa. Introducción a la narratología. Madrid: Cátedra. Brioschi, G.; Di Girolamo, C. (2000). Introducción al estudio de la literatura. Barcelona: Ariel. Dubatti, J. (2009). Concepciones de teatro: poéticas teatrales y bases epistemológicas. Buenos Aires: Colihue. Garrido, M. Á. (2001). Nueva introducción a la teoría de la literatura. Madrid: Síntesis. További olvasmányok az aktuális kurzusleírásban szerepelnek.
- Ajánlott irodalom
- Bal, M. (1990). Teoría de la narrativa. Introducción a la narratología. Madrid: Cátedra. Brioschi, G.; Di Girolamo, C. (2000). Introducción al estudio de la literatura. Barcelona: Ariel. Dubatti, J. (2009). Concepciones de teatro: poéticas teatrales y bases epistemológicas. Buenos Aires: Colihue. Garrido, M. Á. (2001). Nueva introducción a la teoría de la literatura. Madrid: Síntesis. További olvasmányok az aktuális kurzusleírásban szerepelnek.