Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Spanyol Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- BBI-SPA17-100
- Cím
- Esszéírás spanyolul (Redacción de ensayos en espanol)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- es
- Oktatás célja
- A kurzust sikeresen elvégző hallgatók képesek egy összefüggő, 8-10 oldalas tudományos tanulmány elkészítésére spanyol nyelven, pontos bibliográfiával. A tanulmány témája változó lehet: szólhat irodalomról, nyelvészetről vagy civilizációról. A hallgatók megtanulják a tudományos munkákhoz való felelős hozzáállást, azt, hogyan kell kritikusan gondolkodni, érvelni az eredményeik mellett vagy az elfogadhatatlan pontokkal szemben. A) Ismeretek A diákok ● használható nyelvtudással és interkulturális kommunikációs kompetenciával rendelkeznek. ● ismerik a beszélt és írott spanyol nyelv szabályait és regisztereit, képesek folyékonyan, helyesen, magabiztosan használni a spanyol nyelvet az adott kontextusban. ● ismerik a modern spanyol irodalmi és kulturális tanulmányok irányzatait, elemzési szempontjait és szaknyelvét. ● ismeri a spanyol nyelvű irodalom tanítása és tanulása során felhasználható információforrásokat, azok megismerésének lehetőségeit, tankönyveket, a kutatásmódszertan alapjait. B) Képesség A tanulók ● képesek a spanyol nyelvet folyékonyan, helyesen, magabiztosan használni minden kontextusban. ● képesek eredeti spanyol irodalmi és kulturális szövegeket olvasni és elemezni irodalomkritikával. ● képesek ismereteiket helyesen és kontextusban helyesen alkalmazni a célnyelv folyékony használata és a pedagógiai tevékenységek során. ● képesek a kutatási eredmények pontos összefoglalására és egyéni kreatív szövegelemzések bemutatására szóbeli előadás és írásbeli érvelő esszé formájában. ● képes a tudományosan hitelesnek tekinthető források és a nem hiteles források elkülönítésére, a plágiumok elkerülésére, és önállóan viszonyul a tudományos érveléshez. C) Attitűd A diákok ● Törekszenek az új ismeretek és készségek elsajátítására. ● Törekedjenek a folyamatos önképzésre, többek között a rendelkezésre álló technológiák felhasználásával. ● Ismerjék és tartsák be a tudományos kutatás műfaji és módszertani sajátosságait. ● Reálisan értékeljék a spanyol nyelv nyelv és kultúra tanításában betöltött szerepét. ● Törekedjenek a tárgyi, szakmai és interkulturális tudásuk folyamatos és egyéni fejlesztésére. ● Fontosnak tartják az etnikumok és nemzetiségek iránti tolerancia kialakítását. ● Nyitottak az új jelenségekre, és képesek ezeket kritikával illetni. D) Autonómia és felelősségvállalás A diákok ● Elkötelezettek az intenzív tanulás iránt. ● Önállóan végzik a tanulással kapcsolatos feladatokat. ● Felelősséget vállalnak saját munkájukért, fejlődésükért, eredményeikért és kudarcaikért. ● Jelentős önállósággal rendelkeznek szakmájuk átfogó és speciális kérdéseinek felvetésében és kidolgozásában, szakmai nézeteik képviseletében és indoklásában.
- Tantárgy tartalma
- A tudományos kutatás folyamata. Az írásbeli tudományos tanulmány jellemzői. Az írásbeli tudományos tanulmány technikái és kritériumai. A szövegértelmezés szempontjai és stilisztikai gyakorlatok. A pontos bibliográfia normái és módszerei. A plágium fogalma és elkerülésének módjai
- Számonkérés és értékelés
- Formatív értékelés, egyénileg elvégzett projektek, folyamatos órai aktivitás és órai felkészülés, olvasási feladatok, írásbeli esszék és tesztek, 8-10 oldalas tanulmány leadása. Értékelés 1-5.
- Irodalomjegyzék
- Aleza Izquierdo, Milagros (2011). Signos ortográficos, ortotipografía y normas actuales. Normas. Revista de Estudios Lingüísticos Hispánicos (Universidad de Valencia) No. 1. Eco, Umberto (2001). Cómo se hace una tesis. Técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. (trad. Lucía Baranda y Alberto Clavería Ibáñez) Barcelona: Gedisa. Wimmer, Ágnes – Juhász, Péter – Jeney, Johanna (2009). Hogyan írjunk...? 101 tanács (szak)dolgozatíróknak. Budapest: Alinea Kiadó. Further required reading is part of every course syllabus.