Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Spanyol Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- BBI-SPA17-114
- Cím
- Spanyol nyelvfejlesztés 4. (Perfeccionamiento de la lengua 4.)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- es
- Oktatás célja
- A kurzus elvégzése után a hallgatók képesek lesznek mind írásban, mind szóban folyékonyan használni a spanyol nyelvet a Közös Európai Referenciakeret szerinti B2 szinten.
- Tantárgy tartalma
- A nyelvfejlesztés 1-5. tárgyak tematikája: a következő témakörök feldolgozása a megfelelő nyelvi szintű auditív, audiovizuális és írott szövegek felhasználásával: A gyermekkor. Az ünnepek. Lakás, otthon, egyéb tartózkodási helyek (kollégium, szálló, stb.). Otthonteremtés, lakberendezés. A szolgáltatások: posta, vásárlás, pénzügyek). A betegségek és megelőzésük. Öltözködés, ruházat, divat. A gesztusok. A turizmus. Az új családmodell. Szerepek és feladatok a családban. Az internet és a társas kapcsolatok. A távmunka. Latin-amerika társadalmi és kultúrális jellemzői. Az előadóművészetek. A televíziós műfajok, a televízió hatása a fiatalokra. A spanyol és magyar konyhaművészet. Étkezési szokások, egészséges étrend. A civil szervezetek, önkéntes munka, fiatal vállalkozók. Az oktatás jövője. A bikaviadalok világa. A munka világa: önéletrajz és motivációs levél. A tantárgyak célja, hogy hozzásegítse a nyelvtanulókat a B2-C1 szintű nyelvismerethez, illetve felkészítsenek a nyelvi alapvizsgára.
- Számonkérés és értékelés
- szódolgozatok, zárthelyi dolgozatok, prezentáció
- Irodalomjegyzék
- Blas Nieves, A. et al.: Espanol.hu. Spanyol nyelvi tankönyv és gyakorlókönyv középhaladók és haladók számára. Holnap Kiadó, Budapest, 2011. § Gidró, G.: Palabras, palabras. Nemzeti Tankönyvkiadó, 2006. § Chamorro Guerrero, M. D. et al: El ventilador, Barcelona, Difusión, 2006. § Savater, F.: El valor de educar, Ariel, Barcelona, 1997.