Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Ukrán Filológiai Tanszék
- Kód
- BMI-UKRD16-202
- Cím
- Ukrán nyelvgyakorlat 2. (Ukrajinszka movna praktika 2.)
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 3
- Nyelv
- Oktatás célja
- A nyelvgyakorlat célja az ukrán nyelv felsőfokú elsajátítása szorosan egymásra épülő rendszerbe. A nyelvgyakorlatok beosztása a hallgatók előzetes tudásszint felmérése alapján történik. Hangsúlyt fektetünk a tolmácsolási és fordítási készségek elsajátítására is. Ezen túl fontos az értekező próza, a szóbeli és írásbeli tudományos közlemény megértésében és megfogalmazásában való jártasság megszerzése. A grammatikai, szintaktikai és lexikai ismeretek bővítése mellett fontos szerepet kapnak a nyelvben használt frazeologizmusok is.
- Tantárgy tartalma
- A nyelvgyakorlat célja az ukrán nyelv felsőfokú elsajátítása szorosan egymásra épülő rendszerbe. A nyelvgyakorlatok beosztása a hallgatók előzetes tudásszint felmérése alapján történik. Hangsúlyt fektetünk a tolmácsolási és fordítási készségek elsajátítására is. Ezen túl fontos az értekező próza, a szóbeli és írásbeli tudományos közlemény megértésében és megfogalmazásában való jártasság megszerzése. A grammatikai, szintaktikai és lexikai ismeretek bővítése mellett fontos szerepet kapnak a nyelvben használt frazeologizmusok is.
- Számonkérés és értékelés
- Ötfokozatú értékelés, a félév során elvégzett feladatok eredményei alapján.
- Irodalomjegyzék
- A mindenkori anyanyelvi lektor/a tárgy oktatója által ajánlott aktuális szakirodalom. Н.В. Чепелєва. Текст і читач. Житомир, 2015. http://lib.iitta.gov.ua/10285/1/text_i_chitach.pdf Szikszainé Nagy Irma. Szövegértés – szövegelemzés – szövegalkotás. Szövegtani gyakorlatok. Osiris Kiadó, Budapest, 2001. Bernáth Árpád − Orosz Magdolna − Radek Tünde − Rácz Gabriella − Tőkei Éva. Irodalom, irodalomtudomány, irodalmi szövegelemzés. Bölcsész Konzorcium, 2006. Tóth Beatrix. A szövegértés fejlesztésének elmélete és gyakorlata. Magyar Nyelvőr, 2006, 130/4. 457–469. Тексти для читання та аналізу.