Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Gazdaságtudományi Kar
- Szervezet
- GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
- Kód
- GTI21AN105EN
- Cím
- Közösség és egyén
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A „Közösség és egyén” társadalomtudományi alapozó kurzus a gazdálkodástudományi képzésekhez. Előadások és gyakorlatok révén bevezeti a hallgatókat a közösség és az egyén kapcsolatának elméleteibe, tisztázza a képzés során a későbbiekben használandó társadalomtudományi törvényszerűségeket és alapfogalmakat. A hallgatók megismerik a szociálpszichológia alapjait, híres kísérleteit, etikai vonatkozásait, és mindazokat a mechanizmusokat, amelyeknek az egyén társas helyzetben ki van téve.
- Tantárgy tartalma
- Társadalomtudományi alapok A társas én (self) Ember társas környezetben: társas serkentés és gátlás, konformitás, engedelmeskedés Társadalomtudományok módszerei, etikai vonatkozásai Személyészlelés, benyomások kialakítása Attribúció, torzítások Nem verbális viselkedés Attitűdök, sztereotípiák Befolyásolás, meggyőzéstechnika, kognitív disszonancia, keretezés Tanulás és kommunikáció Tanulásmódszertan, memória, összetett tanulási stratégiák Olvasási készség fejlesztése, mind map Time management, időrablók, fizikai tér Hatékony kommunikáció társas helyzetekben
- Számonkérés és értékelés
- Az ELTE GTK alapszakos tantárgyainak általános számonkérési és értékelési követelményei az ELTE GTK Tanulmányi Hivatal oldalának Alapképzés menüpontjában az Általános információk alatt érhetők el.
- Irodalomjegyzék
- Smith, Eliot R. - Mackie, Diana M. – Claypool, Heather M. Social Psychology (4th edition), New York: Psychology Press, 2014. Chapters 1-10. Susan T. Fiske, Social Beings. Core Motives in Social Psychology. John Wiley and Sons, Inc. 2004. Myron H. Dembo, Motivation and learning strategies, for college success: A Self-Management Approach, Mahwah, New Jersey, 2004 Allan Mundsack, James Deese, Ellin K. Deese, How to Study And Other Skills for Success in College, New York: McGrow Hill, 2002