Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Gazdaságtudományi Kar
- Szervezet
- GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
- Kód
- GTI21AN401EN
- Cím
- Marketingkutatás
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 6
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A tantárgy célja, hogy a marketing alapokra építve a hallgatók megértsék a marketingkutatás folyamatát, valamint megismerjék az ehhez kapcsolódó módszereket és megközelítéseket. A hallgatók a félév során megismerik marketing szakterületének sajátos kutatási (ismeretszerzési és problémamegoldási) módszereit.
- Tantárgy tartalma
- A tananyag áttekintést nyújt a marketingkutatás alapfogalmairól, a szekunder és primer adatok forrásairól, a kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerekről. Ismertetésre kerül a kutatási tervezésének folyamata, a kutatási terv kialakításának lépései. Bemutatásra kerülnek a feltáró, leíró és az ok-okozati kutatások jellegzetességei. A tárgy részletesen foglalkozik a kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerekkel, a mérés és skálaképzés problematikájával, a vezérfonalak, forgatókönyvek és a kérdőívek készítésének alapelveivel, az adatok gyűjtése, előkészítése lépéseivel. Az eredmények értékelése során kitérünk az adatok elemzésére leíró statisztikai módszerekkel, a tanulmány készítésének szabályaira. A hallgatók a félév során marketingkutatási feladatokat oldanak meg egyénileg és csoportokban, melyek segítik az ismertetett módszerek gyakorlatban történő elsajátítását.
- Számonkérés és értékelés
- A GTK alapszakjain az általános számonkérési és értékelési követelmények az alábbi linken az "Általános információ" alatt érhetők el (ELTE GTK Tanulmányi Hivatal, Alapképzés menüpont): https://gtk.elte.hu/bscorarend?m=6656
- Irodalomjegyzék
- Kötelező irodalom: az előadás és szeminárium anyaga, Moodle felületre feltöltött anyagok Malhotra: Marketing research, Pearson, 2017 Ajánlott irodalom: Veres-Hoffmann-Kozák (2016): Bevezetés a piackutatásba, Akadémiai Kiadó, 2016 Jennifer Mason (2005): A kvalitatív kutatás, Jószöveg Műhely Kiadó, Budapest, 2005 Vicsek Lilla (2006): Fókuszcsoport, Osiris, Budapest, 2006