Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Gazdaságtudományi Kar
Szervezet
GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
Kód
GTI21AN499EN
Cím
Meggyőzés
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
A tárgy célja, hogy a hallgatók szert tegyenek a legfontosabb meggyőzéstechnikai, társas befolyásolási és konfliktuskezelési ismeretekre, valamint a kapcsolódó készségekre. A tárgy keretében előtérbe állítjuk a projektfeladat és szakdolgozat tárgyak szempontjából alapvető elemzési, kutatástervezési és eredményértelmezési képességeket fejlesztését is. A tárgy hozzájárul továbbá a munkaerőpiacon történő boldolgulás szempontjából kiemelt ismeretek és soft skillek fejlesztéséhez pld. kérések célba juttatását és a kooperáció javítást célzó eszközök, üzleti levél írás részleteinek meggyőzéstechnikai jelentősége, szervezeti szempontból is hatékony konfliktusmegoldási technikák.
Tantárgy tartalma
Többlépéses meggyőzési technikák: a kérések teljesítését támogató technikák. A kapcsolódó eszközük és kombinálhatósága és korlátai. Keretezés. Az üzenet beállításának jelentősége és megválasztási módjai. Az önkéntelenül használt keretek felülvizsgálata és korrekciója. Mit tanulhatunk a társas befolyásolási kísérletek részleteiből? A primer kutatás tervezése és az eredmények értelmezése. Meggyőzés és manipuláció. Munkahelyi konfliktusok és lehetséges hasznuk. Választási lehetőségek konfliktus esetén. Konfliktuskezelési stílusok. Problémamegoldás. A konfliktus szintjei. Hogyan beszéljünk arról, hogy mi történt. Az érzelmek uralása és kifejezése. Konfliktus és identitás. Problémamegoldási technikák. A beszélgetés elkezdése. Aktív hallgatás és parafrázis. Átkeretezés. Asszertív kommunikáció. Hogyan győzzünk meg embereket? A megismerő és befolyásolható ágens működése és meggyőzése. Szelf és közösségi én (social self). Non-verbális meggyőzés, metakommunikáció. Stressz a kommunikációban, stresszkezelés. A meggyőző üzenet. Milyen megfogalmazás az eredményesebb, hogyan tegyünk fel kérdéseket? A szórend, nyelvhasználat hatása. Tippek a meggyőző üzenetek tervezéséhez.
Számonkérés és értékelés
A GTK alapszakjain az általános számonkérési és értékelési követelmények az alábbi linken az "Általános információ" alatt érhetők el (ELTE GTK Tanulmányi Hivatal, Alapképzés menüpont): https://gtk.elte.hu/content/alapkepzes.t.14913?m=5049
Irodalomjegyzék
Dolinski, Dariusz: Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance, Routledge, 2016. Douglas Stone, Bruce Patton, Sheila Heen: Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most, Penguin Books, 2000. Zoe Chance: Influence is your superpower, 2022, Random House

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (GTK-ERASMUS-NXXX) hu
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG8-NBEN) en 6 Kötelező 2/4
pénzügy és számvitel (GTK-PS-NBEN) en 6 Kötelező 2/4
Vissza