Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Gazdaságtudományi Kar
- Szervezet
- GTK Marketing és Érveléselmélet Tanszék
- Kód
- GTI21AN499EN
- Cím
- Meggyőzés
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A tárgy célja, hogy a hallgatók szert tegyenek a legfontosabb meggyőzéstechnikai, társas befolyásolási és konfliktuskezelési ismeretekre, valamint a kapcsolódó készségekre. A tárgy keretében előtérbe állítjuk a projektfeladat és szakdolgozat tárgyak szempontjából alapvető elemzési, kutatástervezési és eredményértelmezési képességeket fejlesztését is. A tárgy hozzájárul továbbá a munkaerőpiacon történő boldolgulás szempontjából kiemelt ismeretek és soft skillek fejlesztéséhez pld. kérések célba juttatását és a kooperáció javítást célzó eszközök, üzleti levél írás részleteinek meggyőzéstechnikai jelentősége, szervezeti szempontból is hatékony konfliktusmegoldási technikák.
- Tantárgy tartalma
- Többlépéses meggyőzési technikák: a kérések teljesítését támogató technikák. A kapcsolódó eszközük és kombinálhatósága és korlátai. Keretezés. Az üzenet beállításának jelentősége és megválasztási módjai. Az önkéntelenül használt keretek felülvizsgálata és korrekciója. Mit tanulhatunk a társas befolyásolási kísérletek részleteiből? A primer kutatás tervezése és az eredmények értelmezése. Meggyőzés és manipuláció. Munkahelyi konfliktusok és lehetséges hasznuk. Választási lehetőségek konfliktus esetén. Konfliktuskezelési stílusok. Problémamegoldás. A konfliktus szintjei. Hogyan beszéljünk arról, hogy mi történt. Az érzelmek uralása és kifejezése. Konfliktus és identitás. Problémamegoldási technikák. A beszélgetés elkezdése. Aktív hallgatás és parafrázis. Átkeretezés. Asszertív kommunikáció. Hogyan győzzünk meg embereket? A megismerő és befolyásolható ágens működése és meggyőzése. Szelf és közösségi én (social self). Non-verbális meggyőzés, metakommunikáció. Stressz a kommunikációban, stresszkezelés. A meggyőző üzenet. Milyen megfogalmazás az eredményesebb, hogyan tegyünk fel kérdéseket? A szórend, nyelvhasználat hatása. Tippek a meggyőző üzenetek tervezéséhez.
- Számonkérés és értékelés
- A GTK alapszakjain az általános számonkérési és értékelési követelmények az alábbi linken az "Általános információ" alatt érhetők el (ELTE GTK Tanulmányi Hivatal, Alapképzés menüpont): https://gtk.elte.hu/content/alapkepzes.t.14913?m=5049
- Irodalomjegyzék
- Dolinski, Dariusz: Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance, Routledge, 2016. Douglas Stone, Bruce Patton, Sheila Heen: Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most, Penguin Books, 2000. Zoe Chance: Influence is your superpower, 2022, Random House
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (GTK-ERASMUS-NXXX) | hu | ||||
nemzetközi gazdálkodás (GTK-NG8-NBEN) | en | 6 | Kötelező | 2/4 | |
pénzügy és számvitel (GTK-PS-NBEN) | en | 6 | Kötelező | 2/4 |