Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék
- Kód
- OT-ANG-270
- Cím
- Bevezetés az osztálytermi megfigyelésbe
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 2
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A tárgy célja az osztálytermi megfigyelés megismerése és szerepének tudatosítása a tanári fejlődésben, valamint az óramegfigyelés és elemzés során az óratervezés és a tanítás konkrét területeinek (pl.: nyelvtanulási szervezési formák) és a felmerülő problémáknak a jobb megértése (pl. csoportdinamikával kapcsolatos problémák, tanulási és magatartási nehézségek).
- Tantárgy tartalma
- Az osztálytermi megfigyelés céljai és módszerei A megfigyelés, mint tanulási módszer alkalmazása A megfigyelés, mint problémafelismerési módszer alkalmazása A hatékony nyelvórák jellemzői A különböző tanítási stílusok elemzése
- Számonkérés és értékelés
- Az értékelés a következő elemeken alapul: előírt feladatok, óraelemzések és beszámolók, reflexiók és folyamatos órai munka
- Irodalomjegyzék
- Irodalom (2–5 kötelező és/vagy ajánlott irodalom): Allwright, D., & Bailey, K. (1991). Focus on the language classroom. Cambridge University Press. Burns, A. (2010). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. Routledge. Edwards, C., & Willis, J. (2005). Teachers exploring tasks in English language teaching. Palgrave Macmillan. Kostoulas, A., & Lammerer, A. (2015). Classroom-based research. Karl Franzens Universitat. Ryan, C. (2015). Basic techniques for classroom-based research. ELTE BTK Course handouts.