Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék
- Kód
- OT-ANG-270
- Cím
- Bevezetés az osztálytermi megfigyelésbe
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 2
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus célja, hogy megismertesse a résztvevőket az osztálytermi megfigyelés elveivel és technikáival , különös tekintettel az angol nyelvoktatásra .
- Tantárgy tartalma
- A hangsúly a megfigyelésen alapul, amely szerves és elengedhetetlen része a szakmai fejlődésnek. A hallgatók saját tevékenységüket részletesen elemzik úgy, mint tanulók és mint tanárok is. Az órai munka legnagyobb része videóra felvett órák közös megtekintése és elemzése, de a hallgatóktól elvárt feladat, hogy megszervezzék és kivitelezzék egymás óráinak megtekintését és külső óralátogatásokat is. A hallgatók (i) különböző tanárokat és osztályokat látogatnak meg; (ii) tudatossá válnak számukra a megfigyelés, magyarázat és a megjegyzés közötti különbségek, valamint a rendszerező tanórai megtekintés alapelvei; (iii) egyre tudatosabbá válnak számukra a nyelvtanításról vallott alapelveik és a saját óramegfigyeléseikre vonatkozó hatások; (iv) gyakorolják a hivatalos óralátogatási jelentések írását; (v) használják és megvitatják az óramegfigyelések különböző fajtáit; (vi) egyéni óramegfigyelési projektet készítenek és prezentálnak, ami egyben egyben gyakorlati jegybe is beleszámít.
- Számonkérés és értékelés
- A szemeszter végén a hallgatók a következők alapján kapnak gyakorlati jegyet : (i) szemináriumokon való részvétel és aktivitás; ˙(ii) óralátogatási jelentések írásos formái; prezentáció.
- Irodalomjegyzék
- Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research methods in education. London, Routledge. Malamah Thomas, A. (1987). Classroom interaction. Oxford, OUP. Ryan, C. (2015). Basic techniques for classroom-based research. ELTE BTK Course handouts. Wajnryb, R. (1992). Classroom observation tasks. Cambridge, Cambridge University Press