Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Anglisztika Tanszék
Kód
OT-ANG17-310/c
Cím
Az észak mítoszától a multikulturalizmusig: a kanadai novellairodalom főbb áramlatai
Tervezett félév
Őszi
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
Az osztatlan tanárképzés részeként a kurzus néhány meghatározó irodalmi alkotásra összpontosítva áttekintést nyújt a kanadai novellairodalom főbb korszakairól, irányzatairól és témáiról a kezdetektől napjainkig. Tudás/ismeret Megismeri Kanada novellairodalmának és irodalmi áramlatainak főbb képviselőit és az általuk létrehozott reprezentatív műveket. Alapvető ismeretekkel rendelkezik Kanada irodalmának fontosabb korszakairól és azok összefüggéseiről. Átlátja Kanada irodalmi életének főbb vonásait, a korábbi korok és a kortárs kanadai identitás és multikulturalizmus jellegzetességeit. Képesség Használja az irodalmi és kultúrtörténeti ismereteit, hogy a kanadai és globális kulturális kontextusban következtetéseket vonjon le, trendeket ismerjen fel. Képes a komplex információfeldolgozásra, és megtanult elméleti ismeretek alkalmazására. Alkalmazza kultúrtörténeti és irodalomtudományi ismereteit konkrét művek értelmezése, irodalmi jelenségek felismerése és azok szélesebb műfaji és kulturális kontextusba helyezése során. Attitűd Törekszik az autonóm véleményalkotásra, és ennek az irodalom- és kultúratudományi keretben való közvetítésére. Elfogadja, hogy a kanonikus és kulturális sokszínűség, valamint a jelentésbeli többértelműség keretrendszerében helyezendő el bármilyen irodalmi alkotás. Érdeklődik az irodalmi és kulturális irányzatok szinkronikus és diakronikus dialógusa, a társadalmi folyamatok és a kulturális rétegek egymásra tett hatása iránt. Autonómia és felelősségvállalás Önállóan véleményt alkot irodalmi és kulturális szövegekről, művészeti alkotásokról, történelmi és politikai eseményekről és társadalmi jelenségekről, és ezt a véleményt képes szóban és írásban kommunikálni, felhasználva a megszerzett ismereteket. Komplex önálló információfeldolgozásra képes, mind szóbeli, mind olvasott közlés alapján. Hajlandó és képes teret engedni mások véleményének, és termékeny diskurzusba bocsátkozni.
Tantárgy tartalma
Alkalmanként egy vagy két reprezentatív novella elolvasása és értelmezése, tágabb irodalmi, történelmi és társadalmi kontextusba való helyezése és összefüggéseik feltérképezése. Válogatás olyan jelentős alkotók műveiből, mint például Thomas Chandler Haliburton, Catharine Parr Traill, Stephen Leacock, Morley Callaghan, Thomas Raddall, Margaret Atwood, Jack Hodgins, Mordecai Richler, Rudy Wiebe, Carol Shields, Alistair MacLeod, Guy Vanderhaeghe, Alice Munro, Jane Urquhart, Rohinton Mistry, Timothy Findley, Yann Martel, Tamas Dobozy és David Bezmozgis.
Számonkérés és értékelés
Heti rendszerességgel olvasmányok és rövid esszékérdések kidolgozása, rövid szóbeli prezentációk a tanórákon az aktuális témáról, a félév végén házidolgozat írása egy adott kutatási témában másodlagos irodalom felhasználásával.
Irodalomjegyzék
A végleges kurzusleírásban szereplő művek.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
osztatlan tanár - angol nyelv és kultúra tanára, középiskolai (BTK-OTAKKANG-NOHU) hu 7 Kötelező
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Vissza