Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kód
OT-ANG17-350/DEAL.22
Cím
Választható nyelvészet vagy alkalmazott nyelvészet: Népszerű weboldalak és applikációk használata az angol mint idegennyelv tanítása és tanulása során
Tervezett félév
Tavaszi
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
A kurzus célja a népszerű applikációk és weboldalak vizsgálata az angol mint idegennyelv tanítás és tanulás szempontjából.
Tantárgy tartalma
Az órákon tudományos kutatások szolgálnak alapul, melyek az ilyen applikációk használatával kapcsolatod eredményekről számolnak be. Az elméleti anyagok mellett a hallgatók személyes tapasztalatokkal is gazdagodhatnak a tárgy elvégzése során.
Számonkérés és értékelés
Olvasmányok Minden héten van egy kijelölt olvasmány, egy tudományos kutatás. Minden olvasmány címe fel van tüntetve a tantervben. Ez megtalálható a Canvas csoportban. Házifeladatok A házifeladat mindig a témának megfelelő. Ezek általában rövid feladatok, hogy a hallgatók megismerkedjenek az applikációkkal. Ezek is megtalálhatóak a tantervben, de minden órán megbeszéljük a következőt. Beadandók és feladatok -        Minden hallgatónak három beadandót kell írnia. A célja ezeknek az esszéknek hogy a véleményüket kifejthessék az adott témában. Határidő: Május 12. Követelmény: minimum 300 szó, Times New Roman, 12, legalább 1 referencia használata -        Két, tanórai környezetben használható nyelvi feladat kitalálása és ennek bemutatása. Maximum 10 perces prezentáció. Minden héten 2-3 hallgató prezentálja a feladatát. A dátumok az első órán megbeszélésre kerülnek. Számonkérés Két dolgozatot kell a hallgatóknak teljesítenie, ezeknek a dátuma megtalálható a tantervben. A tesztben a témához kapcsolódó nyitott végű kérdések lesznek. Értékelési rendszer Beadandók      25 pont mind (75p) Házifeladatok   5 pont mind (50p) Feladatok        15 pont mind (30p) Teszt               25 pont mind (50p) Összesen         205 pont 85 – 100% 5 174 – 205 p 75 – 84% 4 153 – 173 p 65 – 74% 3 133 – 152 p 55 – 64% 2 112 – 132 p 0 – 54% 1 0 – 111 p
Irodalomjegyzék
Handayani, F. (2016). Instagram as a teaching tool? Really? Proceedings of the Fourth International Seminar on English Language and Teaching, 320-327. Handayani, F. (2017). Students’ attitudes toward using Instagram in teaching writing, Journal Educative: Journal of Educational Studies, 2(1), 23-29. Erarslan, A. (2019). Instagram as an educational platform for EFL learners, TOJET:The Turkish Online Journal of Educational Technology, 18(3), 54-69. Liliia, K., & Gulnara, G. (2016). Intagram: Mobile application in teaching EFL at university level, Proceedings 9th International Conference of Education, Research and Innovation November 14th-16th, 6155-6161. Panda, N. (2020). Teaching English language skills OfB. tech students using Netflix as a tool, Mukt Shabd Journal, 9(5), 2563-2568. Cifuentes, S. G., Aristizábal, D. G., & Jaramillo, V. P. (2020, November 18). Bringing Netflix into the English classroom. Retrieved January 20, 2021, from: https://www.researchgate.net/publication/346006444_Bringing_Netflix_into_the_English_classroom Freyn, A. L. (2017). Experimenting with Snapchat in a university EFL classroom, Journal of Education and Practice, 8(10), 35-37. Yang, H. (2020). Secondary-school stuendts’ perspectives of utilizing TikTok for English learning in and beyond the EFL classroom, 3rd International Conference on Education Technology and Social Science, 162-183. Parnrod, U., Sinraksa, D., Nung-alee, A., Yacharat, A., Junnuan, C., Laptawewong, T., & Yeera, T. (2020). Using m-learning to enhance EFL students’ English language skills, International Journal of Advanced Research in Technology and Innovation, 2(4), 20-36. Taskiran, A., Gumusoglu, E. K., & Aydin, B. (2018). Fostering foreign language learning with Twitter: Refletions from English learners, Turkish Online Journal of Distance Education, 19(1), 100-116. Borau, K., Ullrich, C., Feng, J., & Shen, R. (2009). Microblogging for language learning: Using Twitter to train communicative and cultural competence. In: Spaniol, M., Li, Q., Klamma, R., & Lau, R.W.H. (Eds.), Advances in web based learning- ICWL 2009. Aachen, Germany: Springer-Verlag Berlin Heidelberg. Azevedo, A. F., & Matias, J. (2019). Teaching English through Youtube: Grammar video analysis of three Brazilian Youtube channels dedicated to EFL teaching, English Review: Journal of English Education, 8(1), 1-10. York, J. (2011). Reasons for using Youtube in the language classroom including practical usage examples, Jalt Call Journal, 7(2), 207-215.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
osztatlan tanár - angol nyelv és kultúra tanára, középiskolai (BTK-OTAKKANG-NOHU) hu 7
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Vissza