Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
- Kód
- OT-ANG17-350/DEAL.22
- Cím
- Választható nyelvészet vagy alkalmazott nyelvészet: Népszerű weboldalak és applikációk használata az angol mint idegennyelv tanítása és tanulása során
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus célja a népszerű applikációk és weboldalak vizsgálata az angol mint idegennyelv tanítás és tanulás szempontjából.
- Tantárgy tartalma
- Az órákon tudományos kutatások szolgálnak alapul, melyek az ilyen applikációk használatával kapcsolatod eredményekről számolnak be. Az elméleti anyagok mellett a hallgatók személyes tapasztalatokkal is gazdagodhatnak a tárgy elvégzése során.
- Számonkérés és értékelés
- Olvasmányok Minden héten van egy kijelölt olvasmány, egy tudományos kutatás. Minden olvasmány címe fel van tüntetve a tantervben. Ez megtalálható a Canvas csoportban. Házifeladatok A házifeladat mindig a témának megfelelő. Ezek általában rövid feladatok, hogy a hallgatók megismerkedjenek az applikációkkal. Ezek is megtalálhatóak a tantervben, de minden órán megbeszéljük a következőt. Beadandók és feladatok - Minden hallgatónak három beadandót kell írnia. A célja ezeknek az esszéknek hogy a véleményüket kifejthessék az adott témában. Határidő: Május 12. Követelmény: minimum 300 szó, Times New Roman, 12, legalább 1 referencia használata - Két, tanórai környezetben használható nyelvi feladat kitalálása és ennek bemutatása. Maximum 10 perces prezentáció. Minden héten 2-3 hallgató prezentálja a feladatát. A dátumok az első órán megbeszélésre kerülnek. Számonkérés Két dolgozatot kell a hallgatóknak teljesítenie, ezeknek a dátuma megtalálható a tantervben. A tesztben a témához kapcsolódó nyitott végű kérdések lesznek. Értékelési rendszer Beadandók 25 pont mind (75p) Házifeladatok 5 pont mind (50p) Feladatok 15 pont mind (30p) Teszt 25 pont mind (50p) Összesen 205 pont 85 – 100% 5 174 – 205 p 75 – 84% 4 153 – 173 p 65 – 74% 3 133 – 152 p 55 – 64% 2 112 – 132 p 0 – 54% 1 0 – 111 p
- Irodalomjegyzék
- Handayani, F. (2016). Instagram as a teaching tool? Really? Proceedings of the Fourth International Seminar on English Language and Teaching, 320-327. Handayani, F. (2017). Students’ attitudes toward using Instagram in teaching writing, Journal Educative: Journal of Educational Studies, 2(1), 23-29. Erarslan, A. (2019). Instagram as an educational platform for EFL learners, TOJET:The Turkish Online Journal of Educational Technology, 18(3), 54-69. Liliia, K., & Gulnara, G. (2016). Intagram: Mobile application in teaching EFL at university level, Proceedings 9th International Conference of Education, Research and Innovation November 14th-16th, 6155-6161. Panda, N. (2020). Teaching English language skills OfB. tech students using Netflix as a tool, Mukt Shabd Journal, 9(5), 2563-2568. Cifuentes, S. G., Aristizábal, D. G., & Jaramillo, V. P. (2020, November 18). Bringing Netflix into the English classroom. Retrieved January 20, 2021, from: https://www.researchgate.net/publication/346006444_Bringing_Netflix_into_the_English_classroom Freyn, A. L. (2017). Experimenting with Snapchat in a university EFL classroom, Journal of Education and Practice, 8(10), 35-37. Yang, H. (2020). Secondary-school stuendts’ perspectives of utilizing TikTok for English learning in and beyond the EFL classroom, 3rd International Conference on Education Technology and Social Science, 162-183. Parnrod, U., Sinraksa, D., Nung-alee, A., Yacharat, A., Junnuan, C., Laptawewong, T., & Yeera, T. (2020). Using m-learning to enhance EFL students’ English language skills, International Journal of Advanced Research in Technology and Innovation, 2(4), 20-36. Taskiran, A., Gumusoglu, E. K., & Aydin, B. (2018). Fostering foreign language learning with Twitter: Refletions from English learners, Turkish Online Journal of Distance Education, 19(1), 100-116. Borau, K., Ullrich, C., Feng, J., & Shen, R. (2009). Microblogging for language learning: Using Twitter to train communicative and cultural competence. In: Spaniol, M., Li, Q., Klamma, R., & Lau, R.W.H. (Eds.), Advances in web based learning- ICWL 2009. Aachen, Germany: Springer-Verlag Berlin Heidelberg. Azevedo, A. F., & Matias, J. (2019). Teaching English through Youtube: Grammar video analysis of three Brazilian Youtube channels dedicated to EFL teaching, English Review: Journal of English Education, 8(1), 1-10. York, J. (2011). Reasons for using Youtube in the language classroom including practical usage examples, Jalt Call Journal, 7(2), 207-215.