Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék
Kód
OT-ANG17-370
Cím
Választható nyelvpedagógia kurzus
Tervezett félév
Mindkét
Meghirdetve
2024/25/2
ECTS
2
Nyelv
en
Oktatás célja
Az oktatás célja, hogy a kötelező szakmódszertani előadásokat és szemináriumokat követően az ott megismert nyelvpedagógiai szakterületekbe mélyebb betekintést nyújtson és lehetőséget adjon a hallgatóknak azok részletesebb tanulmányozására, alaposabb megértésére, gyakorlására vagy tudományos kutatására annak érdekében, hogy képesek legyenek tanári munkájuk során szakmai és módszertani szempontból is megfelelő módon ellátni feladatukat, megbirkózni a kihívásokkal és elősegíteni tanulóik nyelvtanulását és saját szakmai fejlődésüket. Tudás/ismeret: a hallgató tájékozott a nyelvpedagógiai szakterület (pl. csoportdinamika, interkulturális kompetencia fejlesztése, szaknyelvi oktatás stb.; ld.: az oktatás tartalma részben felsoroltakat) elméleti és módszertani hátterében, kutatási eredményeiben; mélyrehatóan ismeri a nyelvpedagógiai szakterület egyes konkrét aspektusait; rendelkezik azokkal a szakmódszertani ismeretekkel és ismeri azokat a tananyagokat, amelyek segítségével fejleszteni tudja a nyelvtanulók különféle nyelvi kompetenciáit; rendelkezik azokkal a kutatás-módszertani ismeretekkel, amelyek szükségesek ahhoz, hogy szükség esetén empirikus módon is tudja vizsgálni a szakterület egyes konkrét aspektusait és ez által képes legyen saját tanári munkájának értékelésére, illetve az önfejlesztésre. Képesség: a hallgató képes kritikus szemlélettel értékelni a nyelvpedagógiai szakterület elméleti és módszertani hátterét, kutatási eredményeit; képes mélyrehatóan tanulmányozni/elemezni a nyelvpedagógiai szakterület egyes konkrét aspektusait; képes alkalmazni azokat a szakterülethez kapcsolódó szakmódszertani ismereteket és tananyagokat, amelyek segítségével fejleszteni tudja a nyelvtanulók különféle nyelvi kompetenciáit; képes alkalmazni azon a kutatás-módszertani ismereteit, amelyek segítségével empirikus módon is tudja vizsgálni a szakterület egyes konkrét aspektusait és ez által képes saját tanári munkájának értékelésére, illetve az önfejlesztésre. Attitűd: a hallgató törekszik arra, hogy új ismeretekre tegyen szert a nyelvpedagógiai szakterület innovatív elméleti és módszertani háttere, kutatási eredményei vonatkozásában; keresi a fejlődési lehetőségeket a szakterületen; hajlandó új/innovatív tananyagok és módszerek kipróbálására a tanulók nyelvi fejlődésének elősegítésére; törekszik arra, hogy a szakterület egyes speciális aspektusait empirikus módon is megvizsgálja, hogy az így szerzett tudással továbbfejlessze saját tanári munkáját. Autonómia és felelősségvállalás: a hallgató elkötelezett tanári szakértelme és munkája folyamatos fejlesztése iránt az adott szakterületen; képes az önreflexióra és tanári munkája értékelésére, az esetleges problémák azonosítására az adott szakterülethez kapcsolódóan; önállóan is képes fejleszteni ismereteit, tanári képességeit a szakterületen; képes önállóan döntéseket hozni a szakterülethez kapcsolódó kérdésekben; felelősséget vállal a saját munkájáért, fejlődéséért, eredményeiért és kudarcaiért az adott szakterületen.
Tantárgy tartalma
A tantárgycsoport a nyelvtanítás és –tanulás folyamataira, kérdéseire, problémára, kihívásaira fókuszál és – a hallgatók igényei függvényében – a következő témákat öleli fel (a teljesség igénye nélkül): a tanulási és a tanítási folyamat megtervezése, idegen nyelvi készségek fejlesztése, idegen nyelvi mérés és értékelés, kommunikatív kompetencia fejlesztése, interkulturális kompetencia fejlesztése, globális kompetencia fejlesztése, fordítási és tolmácsolási kompetencia fejlesztése, nyelvtanítás gyerekeknek, szaknyelvi oktatás, drámapedagógia és drámatechnikák, irodalom és művészetek a nyelvoktatásban, tananyagtervezés/-fejlesztés, tankönyvelemzés, csoportdinamika, osztálytermi interakció, IKT eszközök a nyelvtanításban, innovatív megközelítések a nyelvpedagógiában, gamifikáció a nyelvoktatásban, tanári önértékelés és önfejlesztés, reformpedagógia stb.
Számonkérés és értékelés
Az értékelés rendszere: az adott kurzus témája határozza meg.
Irodalomjegyzék
Irodalom (2–5 kötelező és/vagy ajánlott irodalom): az adott kurzus témája határozza meg.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
osztatlan tanár - angol nyelv és kultúra tanára, középiskolai (BTK-OTAKKANG-NOHU) hu 7
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Vissza