Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék
- Kód
- OT-ANG17-384
- Cím
- Bevezetés a nyelvpedagógiai kutatásokba
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus célja, hogy a hallgatók bevezetést kapjanak a nyelvpedagógiai kutatásokba. Egy másik, de hasonlóan fontos cél, a szakdolgozatírás megismertetése és az ehhez szükséges kompetenciák fejlesztése.
- Tantárgy tartalma
- A kurzus először is a kulcsfogalmakat és főbb szakkifejezéseket (pl. kutatás, érvényesség, megbízhatóság, adatok) ismerteti, majd a kutatási kérdések azonosításának, a szakirodalom áttekintésének, a kutatási terv kidolgozásának, valamint az adatgyűjtés és a kutatás folyamatának, jellemzőinek kérdéseivel foglalkozik. A kvantitatív, kvalitatív és vegyes megközelítésekre, illetve kutatási célú skálák alapvető típusaira is kitér. Különféle kutatási technikák kerülnek bemutatásra, ideértve bizonyos statisztikai elemzéseket is – elsősorban azért, hogy a hallgatók megfelelően értelmezi tudják a mások által végzett kutatásokat és ezáltal fejlesszék IKT-készségeiket. Egy vagy több szakirodalom-feldolgozás értékelése hozzásegíti a hallgatókat, hogy maguk is jobb áttekintéseket (szintéziseket) írjanak majd. A kurzus második részében a hangsúly az olyan kutatási technikák alkalmazásán van, mint az interjúk, kérdőívek és tesztek tervezése, a diskurzuselemzés, ideértve a párbeszédelemzést, vagy az introspekciós technikák (pl. verbális protokollok, repertoárrács technika) alkalmazását.
- Számonkérés és értékelés
- Az értékelés rendszere: A kurzus értékelése a kari jelenléti előírásokon túlmenően rövid, beadandó jellegű írásbeli munkán (szakdolgozati terv, kérdőív-tervezés és interjúterv stb.), a foglalkozásokon való aktív részvételen és két zárthelyi dolgozaton alapul.
- Irodalomjegyzék
- Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford University Press.McDonough, S. H., & McDonough, J. (1997). Research methods for English language teachers. London: Arnold.