Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Anglisztika Tanszék
- Kód
- OT-ANG17-390.16
- Cím
- Választható specializációs kurzus: 20. századi versek
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- Ez nem irodalomtörténeti áttekintő kurzus: vagyis nem a 20. századi brit költészet “fő tendenciáit” igyekszik bemutatni. Bár angol, ír, skót és welszi költők is szerepelnek az olvasmánylista, nem kimerítő teljességre, hanem konkrét művek alapos vizsgálatára törekszünk.
- Tantárgy tartalma
- A kurzus során a követező verseket fogjuk elemezni: Thomas Hardy (1840–1928): ‘The Darkling Thrush’, ‘The Convergence of the Twain’, ‘He Never Expected Much’ W. B. Yeats (1865–1939): ‘Easter 1916’, ‘Sailing to Byzantium’ T. S. Eliot (1888–1965): ‘The Love Song of J. Alfred Prufrock’ Wilfred Owen (1893–1918): ‘Dulce et Decorum Est’, ‘Futility’, Isaac Rosenberg (1890–1918): ‘Break of Day in the Trenches’ Stevie Smith (1902–1971): ‘Thoughts about the Person from Porlock’ (Amy Clampitt, ‘A Cure at Porlock’, R. S. Thomas: ‘A Person from Porlock’), ‘Sunt Leones’ + Coleridge’s ‘Kubla Khan’ and its preface W. H. Auden (1907–1973): ‘Musée des Beaux Arts’, ‘In Memory of W. B. Yeats’ R. S. Thomas (1913–2000): ‘Here’, ‘Evans’, ‘Welsh Landscape’, ‘A Welsh Testament’ Philip Larkin (1922–1985): ‘Church Going’, ‘Sad Steps’ Tony Harrison (1937–): V Seamus Heaney (1939–2013): ‘The Harvest Bow’, ‘North’ + DEADLINE FOR HOME PAPERS Carol Ann Duffy (1955–): ‘Standing Female Nude, ‘Anne Hatheway’, ‘Little Red-Cap’
- Számonkérés és értékelés
- Az osztályzat a következő elemekből áll össze: hozzájárulás a művek megvitatásához, egy rövid előadás és egy 4-5 oldalas műelemző vagy komparatív házidolgozat.
- Irodalomjegyzék
- Thomas Hardy (1840–1928): ‘The Darkling Thrush’, ‘The Convergence of the Twain’, ‘He Never Expected Much’ W. B. Yeats (1865–1939): ‘Easter 1916’, ‘Sailing to Byzantium’ T. S. Eliot (1888–1965): ‘The Love Song of J. Alfred Prufrock’ Wilfred Owen (1893–1918): ‘Dulce et Decorum Est’, ‘Futility’, Isaac Rosenberg (1890–1918): ‘Break of Day in the Trenches’ Stevie Smith (1902–1971): ‘Thoughts about the Person from Porlock’ (Amy Clampitt, ‘A Cure at Porlock’, R. S. Thomas: ‘A Person from Porlock’), ‘Sunt Leones’ + Coleridge’s ‘Kubla Khan’ and its preface W. H. Auden (1907–1973): ‘Musée des Beaux Arts’, ‘In Memory of W. B. Yeats’ R. S. Thomas (1913–2000): ‘Here’, ‘Evans’, ‘Welsh Landscape’, ‘A Welsh Testament’ Philip Larkin (1922–1985): ‘Church Going’, ‘Sad Steps’ Tony Harrison (1937–): V Seamus Heaney (1939–2013): ‘The Harvest Bow’, ‘North’ + DEADLINE FOR HOME PAPERS Carol Ann Duffy (1955–): ‘Standing Female Nude, ‘Anne Hatheway’, ‘Little Red-Cap’