Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék
- Kód
- OT-ANGK17-378
- Cím
- Az angoltanítás módszertana 2.
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus Az angoltanítás módszertana 1. szeminárium folytatásaként további felkészítést nyújt a hallgatóknak későbbi szaktanári szerepükre. A kurzus fókusza a nyelvi készségek (hallott és írott szöveg értése, beszédkészség és íráskészség) fejlesztése, autentikus anyagok használata, tananyagfejlesztés és az IKT eszközök használata.
- Tantárgy tartalma
- A készségfejlesztés során elsajátítják a tanulók közötti egyéni különbségek figyelembevételét, és a differenciálás módszereit. Ezen kívül megismerkednek a tanulók értékelésének hagyományos és alternatív formáival, valamint a hibajavítás és a visszajelzés nyújtásának különböző lehetőségeivel. A hallgatók útmutatást kapnak a későbbi szakmai fejlődésük megtervezéséhez, a reflektív tanári gyakorlat kialakításához. Főbb témakörök: Hallott és írott szöveg értésének fejlesztése; Beszéd- és íráskészség fejlesztése; Autentikus anyagok használata; A nyelvtan tanítása; Differenciálás; Hibakezelés; Visszajelzések adása; Értékelés; Szakmai fejlődés lehetőségei.
- Számonkérés és értékelés
- Az értékelés alapja a kurzuson való részvétel, a beadandók és feladatok, illetve a tesztek eredményei. A feladatok között előfordulhat például: egy bemelegítő gyakorlat vagy egy nyelvtani prezentáció elkészítése és bemutatása, kiegészítő tananyag elkészítése egy adott tankönyvfejezethez, stb.
- Irodalomjegyzék
- Ur, P. 2012. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. Scrivener, J.2011. Learning Teaching. Macmillan. Third Edition. Harmer, J. 2007. The Practice of English Language Teaching, Harlow: Pearson Education Ltd