Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Német Nyelvoktató és Szakdidaktikai Tanszék
- Kód
- OT-NEM-404
- Cím
- A szakdidaktika aktuális kérdései 2.
- Tervezett félév
- Mindkét
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 2
- Nyelv
- de
- Leírás
- Oktatás célja
- Az oktatás célja: a tanári pályára való felkészítés, a tanári kompetenciák integrált kezelése, a tanári identitás változásának reflektálása, a tanulóközpontú tananyagkiválasztás kritériumainak megismerése, a teljesítmény diagnosztizálása, mérése és értékelése, a hibaelemzés módozatainak megismerése, vizsgarendszerek, így az érettségi és nyelvi vizsgák követelményrendszerének megismerése, osztálytermen kívüli iskolai projektek (pl. diákcsere) szervezéséhez szükséges feltételek megismerése. A hallgatók tudása: a hallgatók rendelkeznek a tanítási és tanulási célok megvalósításához szükséges ismeretekkel a német mint idegen nyelv tanítás keretében. Képességei: a hallgatók képesek a tanári feladataik felismerésére és tanulóközpontú tanítás megvalósítására, a tanulók teljesítményének értékelésére, a tanulók nyelvi és interkulturális készségeinek fejlesztésére és a tantárgyakon átívelő interdiszciplináris szemlélet kialakítására. Attitűdje: a hallgatók nyitottak a tanári pálya iránt és motiváltak a tanári feladataik megismerésére. Autonómiája és felelőssége: a hallgatók önállóan és tudatosan értelmezik a tanári feladataikat és rendelkeznek egy szakmai identitással.
- Tantárgy tartalma
- Az oktatás tartalma: tanári feladatkörök, tanári kompetenciák, tanári identitás, tanulóközpontú oktatás, tananyagkiválasztás, a tanulói teljesítmény, a hiba, vizsgarendszerek, iskolán kívüli projektek, új médiumok.
- Számonkérés és értékelés
- Az értékelés rendszere: gyakorlati jegy (1-5)
- Irodalomjegyzék
- Badstübner-Kizik, Camilla (2019): Historische Linguistic Landscapes im Film. In: Janiková, Vera / Badstübner-Kizik, Camilla (Hrsg.): Linguistic Landscape und Fremdsprachendidaktik. Perspektiven für für die Sprach-, Kultur- und Literaturdidaktik. Peter Lang Verlag. S. 235-271. Feld-Knapp, Ilona (2019): Note und Feedback: Überlegungen zum Wandel der Leistungsbewertung im DaF-Unterricht. In: DEUTSCHUNTERRICHT FÜR UNGARN. Kollokationen lernen: Sonderheft, S. 13-26. Schweiger, Hannes (2015): Kulturelles Lernen mit Literatur – Von Anfang an. Fremdsprache Deutsch 52. S. 22-27.