Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Bölcsészettudományi Kar
- Szervezet
- BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
- Kód
- BBI-ANG11-108E
- Cím
- Tudományos íráskészség 2
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Leírás
- Code for non-international students start with BBN
- Oktatás célja
- A tantárgy célja a tudományos angol írás-olvasás, jegyzetelési készségek fejlesztése, a közvetlen és közvetett (átfogalmazás és tömörítés)idézési technikák fejlesztése, a szintézis készség fejlesztése, és az APA hivatkozási rendszer (Amerikai Pszichológiai Társaság) megismerése és használata, mely készségek és ismeretek a sikeres egyetemi tanulmányok elengedhetetlen követelményei.
- Tantárgy tartalma
- A kurzus során a hallgatók gyakorolni fogják a tudományos szövegek (cikkek és könyvfejezetek) célirányos, értő és kritikai olvasását illetve hatékony feldolgozását a szövegek megértése és a szövegekkel kapcsolatos kérdések feltevése segítségével. Továbbá formális előadást tartanak egy tudományos szöveg alapján; olvasási készségeiket fejlesztik; tudományos közleményekből célirányosan átvesznek, tömörítenek, átfogalmaznak és szintetizálnak szövegrészeket; forrás-alapú, megfelelő retorikai szerkezetű és stílusú angol nyelvű érvelő esszét (pl. egy rövid szakirodalmi áttekintést) írnak, és több más kisebb tantárgy-specifikus feladatot végeznek el.
- Számonkérés és értékelés
- A kurzus követelményeit képezik, hogy a hallgató felkészül és rendszeresen aktívan részt vesz a tanórákon; elkészít minden feladatot; vázlatokat ír és azokat ismételten átdolgozza; értékeli csoporttársai írásait és azokról hasznos visszacsatolást ad; a feladatlapokat és kiosztományokat egy mappába gyűjti; a határidőket betartja. Az értékelés a kurzus követelményei alapján történik, és a kurzus oktatója által tovább pontosítható. Fontos tudni, hogy a Tudományos Íráskészség kurzusok (BBN-ANG11-104 és 108) előfeltételét képezik az ANG11-001 Nyelvi alapvizsgának angol nyelvből.
- Irodalomjegyzék
- Tankó, Gy. (2013). Paraphrasing, summarising and synthesising skills for academic writers: Theory and practice. Budapest: Eötvös Kiadó. Tankó, Gy. (2011). Professional writing: The academic context. Budapest: Eötvös Kiadó.