Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Néprajzi Intézet
Kód
BBN-NEP-503.11
Cím
Választható tantárgy Folklore Tsz. kínálatából: Mítoszrombolás, válságkezelés: tudománykommunikációval az álhírek ellen
Tervezett félév
Tavaszi
ECTS
3
Nyelv
Oktatás célja
Mítoszrombolás, válságkezelés: tudománykommunikációval az álhírek ellen (2022–2023/2) ELTE BTK Folklore Tanszék A kurzus típusa: gyakorlati szeminárium A kurzus kódja: BBN-NEP-503.11 Oktatók: Bobák Szilvia (PhD hallgató), Ilyefalvi Emese (tanársegéd) Helyszín: Fsz. 26. Időpont: Csütörtökönként, 12:00-13:30
Tantárgy tartalma
Tematika: 1. Tudománykommunikáció elmélet 2. Tudománykommunikáció körkép, példák 3. Interjútémák pitchelése 4. Hogyan készítsünk interjút? Az interjúzás technikája 5. Előzetes interjúkérdések leadása, interjúzás 6. Az interjú lejegyzése 7. Olvasószerkesztés Szerkesztő-szerző párok kialakítása és a közös munka átbeszélése 8. Olvasószerkesztés A szerkesztők tapasztalata, finomhangolás 9. Korrektori kör Szerző-korrektor párok kialakítása és a korrektor feladatainak átbeszélése 10.Az interjú mint vizuális élmény Az interjú vizuális koncepciója 11. A cikk utóélete: a cikk mint multimédia tartalom, hirdetési lehetőségek 12.A social média kapcsolódó anyagok pitchelése 13.A kész cikksorozat bemutatása, reflexiók 14. Konzultáció, jegymegbeszélés
Számonkérés és értékelés
Követelmények: Egy publikálásra kész interjú elkészítése a félév végéig, illetve egy másik interjú olvasószerkesztése, egy harmadik interjú korrektori feladatainak ellátása. Továbbá az interjúzás párban történik, a csoporttárs interjúja közben minimum 3, online újságíráshoz megfelelő minőségű fotó elkészítése is kötelező. A kurzus során maximum 3 hiányzás megengedett.
Irodalomjegyzék
Ajánlott olvasmányok: Christakis, Nicholas A. – Fowler, James H., Kapcsolatok hálójában. Mire képesek a közösségi hálózatok és hogyan alakítják sorsunkat?, Typotex, Budapest, 2010. Egyed László–Mécs Anna–Neumann Viktor–Palugyai István, A tudománykommunikáció nem hagyományos színterei, ELTE, 2012. Gerbner, George, A média rejtett üzenete, Osiris, MTA-ELTE, Budapest, 2000. Koltay Tibor, A tudomány és az új média viszonyáról, Magyar Tudomány 175., 2014, 345–9. Molnár Beáta, Frazon Zsófia, "Mindennapi tigriseink – egy közösségteremtő múzeumi kísérletről", Korunk, 11:48-57. Ruttkay Zsófia, Digitális Múzeum – a MOME TechLab projektjeinek tükrében, Digitális Bölcsészet, 2018/1., 185–203. Szűts Zoltán, A világháló metaforái. Bevezetés az új média művészetébe, Osiris Kiadó, Budapest, 2013. Veszelszki Ágnes, Egy új tudománykommunikációs modell szükségességéről. A SCIxCOM-modell, Jel-Kép Folyóirat, 2018/4, 5–18. Veszelszki Ágnes–Falyuna Nóra (szerk,) Tudománykommunikáció tematikus szám, Jel-Kép Folyóirat, 2018/4. Ajánlott videó: Veszelszki Ágnes, A tudományos influencerektől a TED-en át a deepfake-ig. A legújabb kommunikációs lehetőségek, Tudcom Kutatócsoport, 2020.
Ajánlott irodalom
Ajánlott videó: Veszelszki Ágnes, A tudományos influencerektől a TED-en át a deepfake-ig. A legújabb kommunikációs lehetőségek, Tudcom Kutatócsoport, 2020.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
néprajz (BTK-BNÉPR-NBHU) hu 6
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Vissza