Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Kód
BMI-ANGD-CAn12E.01
Cím
Szociálpszichológiai folyamatok a nyelvtanulásban
Tervezett félév
Őszi
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
The aim of this course is to familiarise students with issues related to the social psychological processes of foreign language learning.
Tantárgy tartalma
First, students will be given a brief overview of the field of social psychology and its relevance to foreign language learning. Then, we will discuss four main topics: emotions, attribution, attitudes and group dynamics.
Számonkérés és értékelés
Attendance and participation (20%), project work (30%) presentation (30%), the test based on the articles (20%). All parts of the requirement need to be complete for the final grade.
Irodalomjegyzék
Piniel, K. & Albert, Á. (2018). Advanced learners’ foreign language-related emotions across the four skills. Studies in Second Language Learning and Teaching, 8, pp. 127-147. Kálmán, Cs. & Gutierrez, E. (2015). Successful language learning in a corporate setting: The role of attribution theory and its relation to intrinsic and extrinsic motivation. Studies in Second Language Learning and Teaching, 5, pp. 583-608. Babus, N. (2018). The role of attitudes shaping students’ motivation in second language learning. Unpublished MA thesis. Eötvös University: Budapest. Jánosházi, O. (2007). Second language motivation and group dynamics: An empirical investigation into the effects of the group on the individuals’ motivational level. Unpublished MA thesis. Eötvös University: Budapest.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
angol alkalmazott nyelvészet (BTK-I-MANGLI-ANGALKNYELV-NMEN) en 7 2/2
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Vendéghallgató (BTK-I-VENDEG-NXEN) en Kötelező
Vissza