Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- ERA06E
- Cím
- Gyermekirodalom
- Tervezett félév
- Őszi
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- Tisztában van a gyermekirodalom korai idegennyelvi fejlesztésben betöltött szerepével, átlátja ennek összefüggéseit és bővíti fogalmainak körét. Ismeri az angol gyermekirodalom alapvető műfajait, főbb jellemzőit, tájékozott a hagyományos és kortárs angolszász rövid műfajú gyermekirodalmi alkotások (mondókák, dalok, versek, gyermekjátékok) terén. Korszerű ismeretekkel rendelkezik a megfelelő gyermekirodalmi elemek kiválasztásának kritériumait és felhasználási lehetőségeit illetően.
- Tantárgy tartalma
- A hallgató széleskörű ismereteket szerez az angolszász gyermekirodalom rövid műfajairól (gyermekversek, mondókák, dalok és játékok), valamint azok kreatív alkalmazásáról a 6-10 éves korosztály idegennyelvi fejlesztésében. A gyermekirodalom fogalma, jelentősége. Gyermekirodalmi műfajok és jellemzőik. Klasszikus, népköltészeti és kortárs gyermekirodalmi alkotások a holisztikus fejlesztésben. A kiválasztás kritériumai. Módszertani eszköztár.
- Számonkérés és értékelés
- Mikrotanítás, gyermekirodalmi portfólió készítése és bemutatása, gyermekirodalmi elemek (meghatározott számú mondóka, gyermekdal) ismeretének igazolása szóbeli bemutatással.
- Irodalomjegyzék
- KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Hooper, C. (2004). The Usborne Nursery Rhyme Songbook with CD. Usborne Publishing Ltd, London. 2.Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2011). A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature (5th edition). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 3. Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2014). The World at Their Feet: Children’s Early Competence in Two Languages through Education. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest. 4. Litchfield, J. & Allen, F. (2006). First Picture Action Rhymes (with Tunes on the Internet). Usborne Publishing Ltd, London. 5. Thomas, T. (2010). Poems for Young Children. Miles Kelly Publishing Ltd., Essex.
- Ajánlott irodalom
- AJÁNLOTT IRODALOM 1. Ábrahámné K., Trentinné B. É. & Poros A. (2011). Magicland (with CD) (3rd ed.). Holnap Kiadó, Budapest. 2. Kovács, J. (2009). A gyermek és az idegen nyelv. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest. 3. Paterson, A. & Willis, J.(2008). Oxford Basics for Children. English through Music. Oxford University Press, Oxford 4.Tig, T. (Ed.) 2010. Poems for Young Children. Miles Kelly Publishing Ltd,. Essex. 5. Trentinné Benkő, É. & Szepesi, J. (2006): Pedagógiai Koncepció a „Mesemondóka“ című programcsomaghoz az 1-6. évfolyamra. IN: Idegen nyelvi kompetenciaterület. Sulinova Kht, Budapest.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |