Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA06E
Cím
Gyermekirodalom
Tervezett félév
Tavaszi
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
Tisztában van a gyermekirodalom korai idegennyelvi fejlesztésben betöltött szerepével, átlátja ennek összefüggéseit és bővíti fogalmainak körét. Ismeri az angol gyermekirodalom alapvető műfajait, főbb jellemzőit, tájékozott a hagyományos és kortárs angolszász rövid műfajú gyermekirodalmi alkotások (mondókák, dalok, versek, gyermekjátékok) terén. Korszerű ismeretekkel rendelkezik a megfelelő gyermekirodalmi elemek kiválasztásának kritériumait és felhasználási lehetőségeit illetően.
Tantárgy tartalma
A hallgató széleskörű ismereteket szerez az angolszász gyermekirodalom rövid műfajairól (gyermekversek, mondókák, dalok és játékok), valamint azok kreatív alkalmazásáról a 6-10 éves korosztály idegennyelvi fejlesztésében. A gyermekirodalom fogalma, jelentősége. Gyermekirodalmi műfajok és jellemzőik. Klasszikus, népköltészeti és kortárs gyermekirodalmi alkotások a holisztikus fejlesztésben. A kiválasztás kritériumai. Módszertani eszköztár.
Számonkérés és értékelés
Mikrotanítás, gyermekirodalmi portfólió készítése és bemutatása, gyermekirodalmi elemek (meghatározott számú mondóka, gyermekdal) ismeretének igazolása szóbeli bemutatással.
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Hooper, C. (2004). The Usborne Nursery Rhyme Songbook with CD. Usborne Publishing Ltd, London. 2.Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2011). A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature (5th edition). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 3. Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2014). The World at Their Feet: Children’s Early Competence in  Two Languages through Education. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest. 4. Litchfield, J. & Allen, F. (2006). First Picture Action Rhymes (with Tunes on the Internet). Usborne Publishing Ltd, London. 5. Thomas, T. (2010).  Poems for Young Children. Miles Kelly Publishing Ltd., Essex. AJÁNLOTT IRODALOM 1. Ábrahámné K., Trentinné B. É. & Poros A. (2011). Magicland (with CD) (3rd ed.). Holnap Kiadó, Budapest. 2. Kovács, J. (2009). A gyermek és az idegen nyelv. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest. 3. Paterson, A. & Willis, J.(2008). Oxford Basics for Children. English through Music. Oxford University Press, Oxford 4.Tig, T. (Ed.) 2010.  Poems for Young Children. Miles Kelly Publishing Ltd,. Essex. 5. Trentinné Benkő, É.  & Szepesi, J. (2006): Pedagógiai Koncepció a „Mesemondóka“ című programcsomaghoz az 1-6. évfolyamra. IN: Idegen nyelvi kompetenciaterület. Sulinova Kht, Budapest.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza