Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA08E
Cím
A kétnyelvi óvodai foglalkozások módszertana - vizuális nevelés
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2023/24/2
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
"A hallgató ismeri az angol nyelvű vizuális nevelési foglalkozások nélkülözhetetlen nyelvi bázisát, valamint a: szakmai alapfogalmakat; az óvodás gyermek vizuális  fejlődésének sajátosságait és fejlesztését; vizuális technikákat és tevékenységek levezetését; a vizuális nevelési eszközöket és használatukat. Ismeri a kisgyermekek nyelvelsajátítási sajátosságait és ezek figyelembevételével segíti az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlődését. Ezt a vizuális nevelés fejlesztési tevékenységeivel összhangban tudja végezni. "   COURSE OBJECTIVES: to acquaint the students with all the knowledge in English that is necessary for conducting visual education sessions in English, and for the student to acquire and obtain a skill level of all the competencies related to the subject and language teaching work, which contribute to the successful transfer of knowledge in the kindergarten.
Tantárgy tartalma
Ismeretek angol nyelven, amelyek a vizuális nevelés foglalkozások angol nyelven való tartásához szükségesek, ezek elsajátítása és készségszintre emelése.  A  szaktantárgyhoz és a nyelvpedagógusi munkához köthető kompetenciák, amelyek az ismeretek átadásának sikerességéhez hozzájárulnak. Témakörök: a vizuális művészetek elméleti (történeti, műfaji, jelentéselméleti) alapismereteivel kapcsolatos angol nyelvű szakterminusok elsajátítása; a vizuális művészet személyiségformáló szerepe; anyagok, technikák, nyelvi eszközök megismerése és megfelelőik angol nyelven. Content of the Course: During the semester, students develop all the methodological competences necessary for visual education in English and acquire the language base essential for visual education in English through the processing of the following topics: theoretical (historical, genre, theory of meaning) knowledge of the visual arts acquisition of related English language terms; the personality-forming role of visual art; getting to know materials, techniques, language tools and their equivalents in English.
Számonkérés és értékelés
dolgozat, zárthelyi dolgozat, foglalkozási tervezet készítése, portfóli készítése REQUIREMENTS: Proof of factual knowledge of the material covered during the semester (successful completion of 1 indoor paper - min. 60%), presentation of acquired methodological knowledge in the form of microteaching, presentation of appropriate level of individual student work (homework - lesson plans and lesson analyses), Poster presentation, Course portfolio. Form of Assessment/Grade: Final grade.
Irodalomjegyzék
Recommended literature: 1. Althouse, R., Johnson, M.H. & Mitchell, S.T. (2003). Colors of learning. Integrating the visual arts into the early childhood curriculum. National Association for the Education of Young Children, Washington. 2.Barbe-Gall, F. (2005). How to talk to children about art. Frances Lincoln Limited, London. 3.Dodne, D.T. & L.J Colker (2002). The Creative Curriculum for Early Childhood. Teaching Strategies Inc., Bethesda, MD. 4.Tereni, L. (2010). A history of visual art education in early childhood education in New Zealand: Looking backwards to go forwards. International Art in Early childhood Research Journal, Volume 2, Number 1. 5.Wright, A. (2001). Art and Crafts with Children. Oxford University Press, Oxford AJÁNLOTT IRODALOM 1. Charner, K. (2000): The Giant Encyclopedia of Art and Craft Activities for Children 3-6. Gryphon House, Beltsville, MD. 2.Doney,  M. and Doney, M. (2004): A-Z Art. Oxford Children’s A-Z Series. Franklin Watts, London. 3.Nicholas,  A., Lesley,  B. (2003): Issues in Art an Design Teaching. Routledge, New York. 4.Watt, F. (2007): 365 things to make and do. Usborne Publishing, London. 5.Cornell, T. & Weaver, A. (2005). Follow-the-Directions Art Activities. Scholastic, New York.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza