Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA09E
Cím
A kétnyelvi óvodai foglalkozások módszertana -testnevelés
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2023/24/2
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
A hallgató elméleti ismeretei  alapján képes az óvodáskorú gyermekek testi fejlesztésének folymatát átlátni, megtervezni, és a korosztály körében végzett megfigyelései alapjána a gyakorlatban végrehajtani. A differenciálás és integrálás sajátos szempontjainak figyelembevételével képes tevékenységeket tervezni és végrehajtani.  Képes a gyermekek testmozgás iránti igényét a testi fejlesztés tervezett céljaival összhangban végezni, a gyermekeket motiválni és bennük a testmozgás iránti igényt kialakítani. Figyelembe veszi az óvodáskorú gyermekeknél tapasztalható egyéni fejlődési ütemet, a  testi-szellemi érettségében mutatkozó eltérő fejlődési szintet. Munkáját ennek megfelelően tervezi. A testmozgáshoz való pozitív hozzáállását igyekszik a gyermekeknek is továbbadni.
Tantárgy tartalma
A hallgató ismeri az angol nyelvű testnevelési foglalkozások nélkülözhetetlen nyelvi bázisát, valamint a: balesetvédelem alapjait, szakmai alapfogalmakat; az óvodás gyermek testi fejlődésének sajátosságait és a testi fejlesztését; gyakorlattípusokat és levezetésüket;a szereket és használatukat; a tornát és szerepét; a játéktanítás menetét, mozgásos- és labdajátékok levezetését. Ismeri a kisgyermekek nyelvelsajátítási sajátosságait és ezek figyelembevételével segíti az óvodáskorú gyermekek nyelvi fejlődését. Ezt a testi fejlesztés tevékenységeivel összhangban tudja végezni.
Számonkérés és értékelés
foglalkozás tervezet, portfólió készítése
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Ayers, S. F., Housner, L. D.,  & Kim, H. Y. (2005). Directory of Programmes in Physical Education - Teacher Education. Fitness Information Technology Inc., USA. 2. Graham, G. M. (2006). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. McGraw-Hill Publications, New York. 3. Metzinger, M.: Basics of Exercise and Sport Conditioning (Practical Approach) I. Magyar Testnevelési Egyetem házi jegyzete. Budapest. Magyar testnevelési Egyetem, Budapest. 4. Tihanyiné Hős, Á. (2006).  Physical Education for Bilingual Primary Schools – Teacher’s Manual, Grades 1-4. Konsept_H Könyvkiadó, Budapest. 5. Wall, J., Murray, N. (2005). Children and Movement: Physical Education in Elementary School, Textbook. McGraw-Hill Publications, New York. AJÁNLOTT IRODALOM 1. Green, C. (2009). 100+ Fun Ideas for Playground Games. Brilliant Publications, Dunstable. 2. Hoyle, T. (2011). 101 Playground Games. Optimus Education, London. 3. Peg, J. (2002.). Fitness - Theory and Practice.  Aerobics and Fitness Association of America, Sherman Oaks. 4. Schempp, P. G. (2003). Teaching Sport and Physical Activity. Human Kinetics, Champaign. 5. Schurr, E. L. (2005).  Movement Experiences for Children. Upper Saddle River, Prentice Hall.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza