Course for international guest/part time students
- Faculty
- Faculty of Primary and Pre-school Education
- Organization
- TÓK Department of Foreign Language and Literature
- Code
- ERA10E
- Title
- Theory and practice of bilingual education Observation in kindergarten with English language programme
- Usual semester
- Spring
- ECTS
- 4
- Language
- en
- Learning outcomes
- A stúdium bevezeti a hallgatókat a kétnyelvű óvodai nevelés elméletébe és gyakorlatába, valamint felkészíti őket a kétnyelvű intézményekben végzett pedagógiai gyakorlatra. A hallgató megismerkedik az óvodai élet és az óvodai foglalkozások idegennyelvű vezetéséhez feltétlenül szükséges elméleti és gyakorlati alapokkal. Kétnyelvűség. Korai kétnyelvű fejlesztés az óvodában. A célnyelven történő óvodai nevelés pszichológiai és pedagógiai alapjai, nyelvpedagógiai szemlélete, céljai, feladatai és jellegzetes tevékenységi formái.
- Course content
- Korszerű ismeretekkel rendelkezik a korai kétnyelvűség szakterületén és ismeri a 3-7 éves korosztály kétnyelvű nevelése során hatékonyan alkalmazható legfontosabb nyelvpedagógiai eljárásokat, nyelvátadási és -fejlesztési stratégiákat. Ismeri a célnyelvi országok gyermekekhez kapcsolódó alapvető hagyományait, irodalmát és kultúráját. Tisztában van saját kétnyelvű modell szerepével, a nevelési, fejlesztési célok, tartalmak, folyamatok összefüggéseivel, valamint a koragyermekkor mint az egyéni nyelvtanulási életutat és motivációt megalapozó fejlődési szakasz jelentőségével, továbbá a fejlődést támogató eljárásokkal. Szakmai műveltségét elmélyíti, idegennyelvű szakirodalmakat dolgoz fel, célnyelvi, gyermekirodalmi, kulturális és módszertani területen fejleszti önmagát. A 3-7 éves korosztály jellemzőinek és sajátosságainak ismeretében határozza meg és választja ki a megfelelő holisztikus és azon belül a célnyelvi fejlesztési célokat, tartalmakat, anyagokat és folyamatokat. A gyermekek számára célnyelven is releváns, értelemmel bíró és élvezetes óvodai tevékenységeket tervez és valósít meg mikrotanításként a kurzus keretében. A célnyelvi tartalmakhoz és célokhoz, megfelelő anyagokat és fejlesztési eljárásokat választ ki törekedve az életkori, egyéni és csoportsajátosságoknak megfelelő stratégiák, módszerek alkalmazására. Kreativitását, problémamegoldó képességét, kooperatív és kommunikációs készségét, valamint reflektív szemléletét bizonyítja. Elfogadja, hogy az óvodai nevelés gyermekközpontú, befogadó, és hogy a kétnyelvű óvodai nevelésben alkalmazott pedagógiai hatásoknak is a gyermek személyiségéhez kell igazodniuk. Elkötelezett a célnyelvi ország nyelvének következetes használata, a tudatos, intenzív és hatékony nyelvátadás és nyelvfejlesztés iránt, a célnyelvi ország és kulturális kincsének megismerése és megismertetése irántt. Nyitott a célnyelvi tartalmak közvetítésének szempontjából innovatív pedagógiai elképzelések és megoldások, a korszerű tanuláselméletek, módszerek, a technológia adta legújabb tanulási lehetőségek megismerésére és alkalmazására. Személyiségét előítélet-mentesség, tolerancia, segítő attitűd jellemzi, inkluzív és multikulturális szemlélettel rendelkezik. Tudatosan képviseli a célnyelvi ország kultúráját, tudományosan és módszertanilag megalapozott kétnyelvi pedagógusi szerepét, nézeteit és döntéseit felelősséggel vállalja. Felelősséggel részt vállal a kétnyelvű nevelést támogató környezet megteremtéséért a 3-7 éves korú gyermekek kétnyelvű fejlesztése érdekében. Elkötelezett a saját célnyelvi és módszertani fejlesztése-önképzése terén.
- Bibliography
- 1. Coyle, D. Hood, P. & Marsh, D. (2010). CLIL. Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press, Cambridge. 2.Kovács, J. (2009).A gyermek és az idegen nyelv. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest 3. Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2011). A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature (5th edition). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 4.Kovács, J. &Trentinné Benkő, É. (2016). The World at Their Feet: Children’s Early Competence in Two Languages through Education.(második kiadás) Eötvös József Könyvkiadó, Budapest 5. Trentinné Benkő, É. (2014). A kétnyelvű fejlesztés és a pedagógusképzés. IN: Neveléstudomány. 2014. évf. 3. sz. 89-108.
Programmes of the course
Title (code) | Lang. | Level | Mandatory | Year | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus Programme (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |