Course for international guest/part time students

Faculty
Faculty of Primary and Pre-school Education
Organization
TÓK Department of Foreign Language and Literature
Code
ERA22E
Title
Civilisation of the English speaking countries
Usual semester
Autumn
Published semester
2024/25/1
ECTS
4
Language
en
Description
Az oktatás célja: A célnyelvi országok földrajzi helyzete, tájegységei, fővárosai, nevezetességei, a célnyelvi országok politikai berendezkedése. A célnyelv országának mindennapi életével, (pl. étkezési szokások, lakóhelyek, otthonok), sporttal és szabadidős tevékenységgel, az iskolaüggyel, és a gyermekek életével kapcsolatos ismeretek. Hozzájárulnak az interkulturális, más kultúrák iránt nyitott, fogékony attitűd kifejlesztéséhez. tudás – Ismeri a tanító munkájának társadalmi-történeti összefüggéseit és jelentőségét, tájékozott az irányadó nemzeti és európai értékek körében. – Rendelkezik 6–12 éves gyerekek, gyermekcsoportok és környezetük megismerésére, az őket érintő társadalmi folyamatok értelmezésére vonatkozó elméleti és módszertani tudással, gyermekjogi ismerettel. – Tájékozott az integrált, inkluzív nevelés kérdéskörében. képesség – Képes az integrált, inkluzív nevelés szakszerű támogatására, a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelését segítő adekvát módszerek alkalmazására. – Képes közösségi értékek közvetítésére, a gyermekközösség alakítására. attitűd Tevékenysége során inkluzív, befogadó szemléletet képvisel, törekszik a családok kulturális hagyományainak tiszteletben tartására. – Tanítói tevékenysége minden területén elkötelezett a különböző szociokulturális környezetből érkező, a sajátos nevelési igényű, illetve a fogyatékos gyerekek közösségbe történő beilleszkedésének támogatása iránt. autonómia, felelősség – Hivatása művelése körében felelősséget vállal a társadalmi kohézió erősítéséért. – A hatáskörébe tartozó területeken felelősséget vállal a kulturális hagyományok ápolásáért, a kultúrák közötti megértés és kommunikáció elősegítéséért. A kurzus tartalma: A célnyelvi országok földrajzi helyzete, tájegységei, fővárosai, nevezetességei, a célnyelvi országok politikai berendezkedése. A célnyelv országának mindennapi életével, (pl. étkezési szokások, lakóhelyek, otthonok), sporttal és szabadidős tevékenységgel, az iskolaüggyel, és a gyermekek életével kapcsolatos ismeretek. A számonkérés és értékelés rendszere: …ötfokozató gyakorlati jegy………………….. Irodalom: Kötelező irodalom: Collie, J. & Martin, A. (2000). What’s it like? Life and culture in Britain today. Cambridge University Press, Cambridge. Crowther, J. (2005). Oxford Guide to British and American Culture. Oxford University Press, Oxford. Donner, D., Pintér, K., Suba, F., Surányi, E. & Szántó, I.  (2010). Cultural Relations. Brit, ausztrál, amerikai, kanadai országismereti tankönyv. Akadémiai Kiadó, Budapest. Holló, D. (2011). Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat. Akadémiai Kiadó, Budapest. O’Driscoll, J. (2009). Britain for learners of English. Oxford University Press, Oxford. Ajánlott irodalom: Aitch, I. (2010). We’re British, Innit. Collins, London. Longman. (2010). Longman Dictionary of English Language and Culture. Longman, Harlow. Smith, J. (2012). Exploring British Culture. Cambridge University Press, Cabmridge. Story, M. & Child, P. (2013). British Cultural Identities. Routledge, Abingdon. Thomson, G. & Maglioni, S. (2005).  Lifelike. Multicultural experiences in the English-speaking World. Black Cat, Genoa. Course aims: The geographical location, regions, capitals, landmarks, and political structures of the target language countries. Information about the everyday life in the target language country, including aspects such as eating habits, living arrangements, homes, sports and leisure activities, school affairs, and knowledge related to children"s lives. These contribute to the development of an intercultural, open-minded attitude towards other cultures. knowledge - Understands the socio-historical context and significance of the teaching profession, is informed about relevant national and European values. - Possesses theoretical and methodological knowledge about understanding 6-12-year-old children, childrens’ groups, and their environment, as well as interpreting social processes affecting them and knowledge of children’s rights. - Familiar with the role of the learning and educational environment, aware of the possibilities and methods of inclusive education in the first six school years. skills - Capable of supporting integrated, inclusive education, applying appropriate methods to support the education of children with special educational needs. - Can convey community values and shape the community of children. attitude - In all areas of teaching, is committed to supporting the integration of children from different socio-cultural backgrounds, those with special educational needs, and disabled children into the community. - Represents an inclusive, inclusive attitude in their activities, striving to respect the cultural traditions of families. - Open to the application of new theories and practical methods, as well as the opportunities provided by the digital learning environment in their work. autonomy, responsibility - In the practice of their profession, takes responsibility for strengthening social cohesion. - Takes responsibility for the care of cultural traditions in their areas of responsibility, and for promoting understanding and communication between cultures. Course content: The geographical location, regions, capitals, landmarks, and political structures of the target language countries. Information about the everyday life in the target language country, including aspects such as eating habits, living arrangements, homes, sports and leisure activities, school affairs, and knowledge related to children"s lives. Assessment and evaluation: five-scale practical mark
Learning outcomes
en test
Course content
en test
Assessment method
en test
Bibliography
KÖTELEZŐ IRODALOM: Collie, J. & Martin, A. (2000.): What’s it like? Life and culture in Britain today. Cambridge University Press, Cambridge. Crowther, J. (2005): Oxford Guide to British and American Culture. Oxford University Press, Oxford. Donner, D., Pintér, K., Suba, F., Surányi, E. & Szántó, I.  (2010): Cultural Relations. Brit, ausztrál, amerikai, kanadai országismereti tankönyv. Akadémiai Kiadó, Budapest. Holló, D.  (2011): Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat. Akadémiai Kiadó, Budapest. O’Driscoll, J. (2009): Britain for learners of English. Oxford University Press, Oxford. AJÁNLOTT IRODALOM: Aitch, I. (2010): We’re British, Innit. Collins, London. Longman. (2010): Longman Dictionary of English Language and Culture. Longman, Harlow. Smith, J. (2012): Exploring British Culture. Cambridge University Press, Cabmridge. Story, M. & Child, P. (2013):British Cultural Identities. Routledge, Abingdon. Thomson, G. & Maglioni, S. (2005): Lifelike. Multicultural experiences in the English-speaking World. Black Cat, Genoa.

Programmes of the course

Title (code) Lang. Level Mandatory Year ...
Erasmus Programme (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Back