Course for international guest/part time students
- Faculty
- Faculty of Primary and Pre-school Education
- Organization
- TÓK Department of Foreign Language and Literature
- Code
- ERA23E
- Title
- Kinderliteratur I
- Usual semester
- Spring
- Published semester
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Language
- de
- Learning outcomes
- Az oktatás célja, hogy a hallgató gyermekirodalmi és irodalomdidaktikai alapismereteket sajátítson el gyermekirodalmi szövegek felhasználásához a német, mint anya- és második nyelv általános iskolai oktatásában. A szövegfeldolgozások során ismerkedjen meg a hallgató a gyermekirodalom kreatív felhasználási lehetőségeivel a nemzetiségi és a két tannyelvű oktatásban. Ennek módszereit sajátítsa el a gyakorlatban is az általános iskolai oktatásnak megfelelő nehézségű és témájú, valamint saját nyelvi kompetenciáját fejlesztő gyermekirodalmi szövegek változatos feldolgozása során.
- Course content
- Hallgatóink megismerkednek a német népköltészet legfontosabb gyermekirodalmi alkotásaival (népi gyermekjátékok, gyermekversek, népmesék és műmesék, Eulenspiegel svanok, Münchhausen történetek, Wilhelm Busch munkássága) és didaktizált, valamint modern megzenésített változataival. Rövid mondókákat, nyelvtörőket, gyermekdalokat sajátítanak el. A tematikát a szemináriumokon és az órai munkát kiegészítve házi olvasmányok, gyermekeknek készült hangkazetták és videofilmek megtekintése alapján dolgozzák fel.
- Assessment method
- : A gyakorlati jegy megszerzésének feltétele az órán való aktív részvétel, két zárthelyi dolgozat megírása, valamint a kiválasztott gyermekirodalmi szövegek elsajátítása.
- Bibliography
- KÖTELEZŐ IRODALOM: 1. StoyannéPeér, Hajna (1992 szerk.): Lesebuch zur deutschen Kinderliteratur. Tankönyvkiadó Budapest. 2. M. Batári Ilona (2010 szerk.): Perlen aus der Kinderliteratur – und ihre Vermittlung. Textesammlung zur sprachlichen Frühforderung. (= A német nyelvű gyermekirodalom gyöngyszemei. Szemelvények a korai nyelvi fejlesztéshez.) Okker Zrt., Budapest. 3. Kreusch-Jacob, Dorothée (2006): Finger spielen, Hände tanzen. Don Bosco Verlag, München. 4. Carle, Erich (1985): Die kleine Raupe Nimmersatt. Gerstenberg Verlag, Hildesheim. AJÁNLOTT IRODALOM: 1. Stoyan, Hajna–Spinner, Kaspar H.–Németh, Mária (1998): Moderne deutschsprachige Kinder- und Jugendliteratur. Überblick, Didaktik, Texte. Nemzeti Tankönyvkiadó,Budapest. 2. Rensmann, Swana / Velter, Sibylle (2000): Mitmachgeschichten für Kindergruppen. Don Bosco Verlag, München. 3. Rölleke, Heinz (1980 szerk.) Brüder Grimm: Kinder- und Hausmärchen. Ausgabe letzter Hand mit den Originalanmerkungen der Brüder Grimm. 3 Bände. Reclam Stuttgart. 4. Mihály Brigitta (1992 szerk.): Brüderchen komm tanz mit mir. 57 schöne Kinderlieder und Kinderreime. Bouvard & Pecuchet Budapest. 5. Rieder-Erdőfy, Edina (1990): Rund um das Jahr. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Programmes of the course
Title (code) | Lang. | Level | Mandatory | Year | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus Programme (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |