Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA34E
Cím
A kétnyelvi óvodai foglalkozások módszertana - környezetismeret
Tervezett félév
Őszi
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
hogy megismertesse a hallgatókat  mindazokkal az ismeretekkel angol nyelven, amelyek a környezetismeret foglalkozások angol nyelven való tartásához szükségesek, és hogy a hallgató elsajátítsa és készség szintre emelje mindazokat a szaktantárgyhoz és a nyelvpedagógusi munkához köthető kompetenciákat, amelyek az ismeretek átadásának sikerességéhez hozzájárulnak.
Tantárgy tartalma
A hallgatók a félév során kialakítják mindazokat a módszertani kompetenciákat, amelyek az angol nyelven történő környezetismereti neveléshez szükségesek és elsajátítják az angol nyelven történő környezetismereti neveléshez nélkülözhetetlen nyelvi bázist a következő témakörök feldolgozásán keresztül: világ anyagi egysége, az anyag; világegyetem, csillagászat, térképismeret, földtörténet; Földünk, hazánk természeti földrajza és környezeti állapota. A célnyelv országának természeti földrajza és környezeti állapota; az élet a Földön, az élővilág, evolúció, az ember; a természettudományos nevelés, készségek fejlesztése; tanulmányi séták, kirándulások erdei iskola; az emberi test felépítése és működése; környezetvédelem; egészségvédelem.
Számonkérés és értékelés
A félév során feldolgozott anyag tényszerű ismeretének bizonyítása (1 zárthelyi dolgozat sikeres – min. 60%-os teljesítése), az elsajátított módszertani ismeretek bemutatása mikrotanítás formájában, megfelelő szintű hallgatói egyéni munka (házi feladat - óravázlatok és óraelemzések) bemutatása.
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM: Calabrese, I. and Rampone, S. (2007): Cross-Curricular Resources for Young Learners. Oxford University Press, Oxford. Campbell Dr, C. & Jobling, W. (2012): Science in Early Childhood. Cambridge University Press, Cambridge. Kovács, J. & Kuti, Zs. (2009): “Jó Gyakorlat” az óvodáskorú gyermekek idegen nyelvi fejlesztésében. DVD, valamint Útmutató és feladatsor a foglalkozások feldolgozásához. Oktatási és Kulturális Minisztérium, Budapest Peacock, G. (2006): Oxford Primary Science Dictionary. Oxford University Press, Oxford. Worth, K. & Grollman, S. (2003): Worms, Shadows and Whirlpools – Science in the Early Childhood Classroom.  Heinemann, Portsmouth, NH. AJÁNLOTT IRODALOM: Dawkins, R. (2001): Oxford Illustrated Science Encyclopedia. Oxford University Press, Oxford. Kulin, E. - Mátyás I. - Morvay I. (2006): My First Bilingual Science Book. Konsept-H, Budapest. VanCleave, J. (2008): Teaching the Fun of Science to Young Learners. Wiley, Hoboken. Vizi, A. (2005): Nature and Science for Children, Class 3., Class 4. Konsept Kiadó, Budapest. Wiegand, P. (2011): Oxford Primary Atlas. Oxford University Press, Oxford.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza