Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- ERA34E
- Cím
- A kétnyelvi óvodai foglalkozások módszertana - környezetismeret
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Leírás
- A hallgatók kialakítják az óvodai környezetinevelés-foglalkozások az angol nyelvű vezetéséhez szükséges módszertani kompetenciáikat, és mikrotanítás, valamint reflexió keretében gyakorlatot is szereznek. Feltárják a tudományos és a kisgyermekkori természetes megismerési folyamatok jellemzőit. Angol nyelvű szakirodalom és szakmai források felhasználásával szélesítik elméleti és szakmódszertani tudásukat.
- Oktatás célja
- A hallgató kialakítja mindazokat a módszertani kompetenciákat, amelyek az angol nyelven történő környezetismereti neveléshez szükségesek és elsajátítja az angol nyelven történő környezetismereti neveléshez nélkülözhetetlen nyelvi bázist. A hallgató elméleti ismeretei alapján képes az óvodáskorú gyermekek környezetismereti fejlesztésének folyamatát átlátni, megtervezni, és a korosztály körében végzett megfigyelései alapján a gyakorlatban végrehajtani. A differenciálás és integrálás sajátos szempontjainak figyelembevételével képes tevékenységeket tervezni és végrehajtani. Képes a gyermekek közvetlen környezetük és a természet felfedezése iránti igényét a komplex nyelvi fejlesztés tervezett céljaival összhangban végezni, a gyermekeket motiválni és bennük a felfedező tevékenységek iránti igényt kialakítani.
- Tantárgy tartalma
- A tudomány, a tanulás és a megértés fogalmai. A gyermek által alkalmazott módszerek a környezet megismerésére, kíváncsiság, motiváció. Az előzetes tudás és a fogalomkonstrukció. A környezeti nevelés céljai, a tanítás tervezésének lépései. Indirekt tanítás és felfedező tanulás; megismerő tevékenységek, kísérletek és modellek. Angol nyelvű források felhasználási lehetőségei a hallgató tudományos ismereteinek bővítésére és a kreatív tanítási ötletek felkutatására.
- Számonkérés és értékelés
- gyakorlati jegy (1-5): Foglalkozási tervezet, portfólió készítése
- Irodalomjegyzék
- Campbell, C., Jobling, W., & Howitt, C. (Eds.). (2012). Science in Early Childhood. Cambridge University Press. Dickins, R., Chisholm, J., & Robston, K. (Eds.). (2014). 365 Science activities. Ushborne Publishing. Parks, S. (Ed.). (2018). Knowledge encyclopedia: The world as you've never seen it before. Dorling Kindersly. Smith, P., Mack, L., Stamps, C., & Wilson, L. (Eds.). (2010). First children's encyclopedia. Dorling Kindersly. Trundle, K. C. (n.d.). Teaching science during the early childhood years. National Geographic Learning. https://ngl.cengage.com/assets/downloads/ngsci_pro0000000028/am_trundle_teach_sci_early_child_scl22-0429a.pdf
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |