Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- ERA52E
- Cím
- Angol gyermekirodalom II.
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- Tisztában van a meseirodalom korai idegennyelvi fejlesztésben betöltött szerepével, átlátja ennek összefüggéseit és bővíti fogalmainak körét. Ismeri műfajait, főbb jellemzőit, tájékozott a klasszikus és kortárs angolszász mesék, mesekönyvek, mesefilmek terén. Korszerű ismeretekkel rendelkezik a megfelelő mesék, meseverziók kiválasztásának kritériumait és felhasználási lehetőségeit illetően.
- Tantárgy tartalma
- A hallgató széleskörű ismereteket szerez az angolszász gyermekirodalom hosszabb műfajairól (mesék), valamint azok kreatív alkalmazásáról a 6-10 éves korosztály idegennyelvi fejlesztésében. A mesék műfaj szerinti csoportosítása. Könyvek, mesemondás, mesealkotás, olvasóvá nevelés. A mese szerepe az idegennyelvi fejlesztésben. A kiválasztás kritériumai. Módszertani eszköztár.
- Számonkérés és értékelés
- Mikrotanítás, portfólió készítés, óraterv beadása, könyvismertetés
- Irodalomjegyzék
- KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Bettelheim, B. (2013). A mese bűvölete és a kibontakozó gyermeki lélek. Corvina Kiadó, Budapest 2. Ellis, G. & Brewster, J. (2002). Tell it Again: The New Storytelling Handbook for Primary Teachers. Longman, Harlow. 3.Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2011). A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature (5th edition). ELTE Eötvös Kiadó, Budapest. 4. Read, C. (2001). Penguin Young Readers: Instant Lessons. Pearson Education, Harlow. 5. Papp, A. & Vincze, E. (2001). Surfing on Children’s Literature. ELTE BTK and TÓFK, Budapest. AJÁNLOTT IRODALOM 1. Hahn, D. (2015). The Oxford Companion to Children’s Literature. Oxford University Press, Oxford. 2. Mickenberg, J. & Vallone, J. (2012). The Oxford Handbook of Children’s Literature. Oxford University Press, Oxford. 3.Paran, A. & Watts, E. (Eds.) (2003): Storytelling in ELT. IATEFL Publications, Faversham. 4. Trentinné Benkő, É. & Szepesi, J. (2006). Pedagógiai Koncepció a „Mesemondóka“ című programcsomaghoz az 1-6. évfolyamra. IN: Idegen nyelvi kompetenciaterület. Sulinova Kht, Budapest. 5. Wright, A. (2012): Storytelling with children. Resourcebook for teachers. Oxford University Press, Oxford.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |