Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA60E
Cím
Környezetismeret tantárgypedagógiája
Tervezett félév
Őszi
ECTS
4
Nyelv
de
Oktatás célja
A tantárgy célja megismertetni a hallgatót a környezeti nevelés-tananyag szakszókincsével. A környezeti nevelés célnyelvű tanításához szükséges szakkifejezések, a leggyakrabban alkalmazott felszólítások, utasítások elsajátítása. A német nemzetiségi nyelvű környezetismeret tanórák tervezésének, szervezésének, megtartásának és értékelésének kompetens elsajátítása.
Tantárgy tartalma
A célnyelvű tartalomalapú környezetismeret tanórák megvalósítási lehetőségeinek megismerése. Óravázlatok, ill. célnyelvű környezeti nevelés óráról készült felvételek elemzése. Fő témakörök: Fák, falevelek; A mi iskolánk; Csúszómászó-projekt; A kutatódoboz; Feladatok az állatkertben; Nézzünk meg egy madarat!; Esik az eső; Természet a városban; Hulladék-újrahasznosítás / ötletek barkácsoláshoz; Kísérletek akusztikai jelenségekkel; A hő; Súly, hosszúság, idő; A gyermek és az egészség.
Számonkérés és értékelés
Az elsajátított ismeretek alapján a kijelölt tananyagrészhez részletes óratervezet készítése, egy órarészlet szemináriumi keretek között történő megtartása. A félév során egy zárthelyi dolgozat sikeres megírása.
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM: 1. M. Batári Ilona (2004, szerk.): Sammlung methodischer Texte zum Sachunterricht. ELTE TÓFK, Budapest. 2. Lauster, Ursula (1994): Sachkundespiele 1. Lentz Verlag, München. 3. Lauster, Ursula (1994): Sachkundespiele 2. Lentz Verlag, München. 4. Schaub, Horst (2004): Tiere erleben und beobachten. Unterrichtsbeispiele und Ideenkiste. Cornelsen Verlag, Berlin. 5. Salbert, Ursula (2007): Das Körper-Entdeckungsbuch. Ökotopia Verlag, Münster. AJÁNLOTT IRODALOM: 1. Brehmer, Elisabeth -Stieren Elfriede (1984, szerk.): Der neue Sachunterricht im 1. Schuljahr – in Unterrichtseinheiten dargestellt. Oldenbourg Verlag, München. 2. Wittasek, Edith-Meltzer Angelika (1998, szerk.): Ganzheitlicher Sachunterricht im 1.Schuljahr. Oldenbourg Verlag, München. 3. Bäuml-Rossnagl-Gschwendner-Kammerbauer-Prechtl-Stern (1997, szerk.): Der neue Sachunterricht im 3. Schuljahr –Grundlagen und Unterrichtsmodelle. Oldenbourg Verlag, München. 4. Sandhof, Kathrin - Stumpf, Birgitta (1998): Mit Kindern in den Wald. Ökotopia Verlag, Münster.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza