Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
ERA62E
Cím
Tantárgypedagógia II.
Tervezett félév
Tavaszi
ECTS
4
Nyelv
de
Oktatás célja
A tárgy célja, hogy a hallgató az előző félévben az általános iskola 1-6. osztályos nemzetiségi német nyelv és irodalom tanítás módszertani alapfogalmainak, elméleti kérdéseinek megismerése során elsajátított elméleti tudását tovább bővítse, szintetizálja és át tudja ültetni a gyakorlatba.
Tantárgy tartalma
A hallgató módszertani tanulmányainak ebben a félévében elsajátítja a módszertan, mint interdiszciplináris tudomány elméletének átültetését a gyakorlatba; a 20. sz. legjelentősebb, iskolai keretek között alkalmazott módszerein túlmenően megismeri és kipróbálja a kor követelményeinek megfelelő legújabb idegen nyelvtanításban nélkülözhetetlen módszertani eljárásokat; óratervezeteket, ill. előkészületi vázlatokat készít a megadott témákhoz 1-6. osztályos tanulók célcsoportját szem előtt tartva; kiválasztott órarészleteket tart mikrotanítási formában a hallgatói csoport közreműködésével. Megtartja az ezt követő önértékelést és a csoportos megbeszélés eredményeit beépíti későbbi tanítói munkájába.
Számonkérés és értékelés
A hallgató legyen képes a módszertan, mint interdiszciplináris tudomány elméletének átültetésére a gyakorlatban; a 20. sz. legjelentősebb, iskolai keretek között az idegen nyelv oktatásban alkalmazott módszerein túlmenően ismerje meg és próbálja ki a kor követelményeinek megfelelő legújabb módszertani eljárásokat; készítsen óratervezeteket, ill. előkészületi vázlatokat a megadott témákhoz az 1-6. osztályos tanulók célcsoportját szem előtt tartva A gyakorlati jegy előfeltétele a szemináriumokon való aktív részvétel, valamint egy órarészletet bemutatása mikrotanítási formában a hallgatói csoport közreműködésével, az ehhez a tanórához tartozó részletes óratervezet elkészítése, a mikrotanítást követő önértékelés megtartása és csoportos megbeszélés  eredményeinek beépítése tanítói munkájába.
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM: 1. Bodó, E. – Radvai T. (Zusg. 2004): 13+1 Ideen zum DaF/DaZ-Unterricht mit kurzer theoretischer Einführung. Szöveggyűjtemény-olvasókönyv. ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar Budapest, Okker ZRt. 2. Radvai, T. (Zusg. 2007): Theoretische und praktische Tipps für den Daf-/DaZ-Unterricht in den Grundschulklassen 1-6.ELTE Tanító- és Óvóképző Főiskolai Kar Budapest, Okker ZRt. 3. Chighini, P.- Kirsch, D.(2008): Deutsch im Primarbereich: Das Fernstudienangebot Deutsch als Fremdsprache.Langenscheidt Verlag. 4. Schewe, M. L.- Schlemminger, G. (2000):Deutsch als Fremdsprache: Pädagogische Konzepte für einen ganzheitlichen DaF-Unterricht, Cornelsen. 5. Storch, G. (1999): Deutsch als Fremdsprache. Eine Didaktik: Theoretische Grundlagen und praktische Unterrichtsgestaltung. UTB, Stuttgart. AJÁNLOTT IRODALOM: 1. Heyd, G. (2002): Deutsch lehren. Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. Verlag Moritz Diesterweg Frankfurt am Main. 2. Butzkamm, W. (2007): Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler, Hueber Verlag. 3. Göbel, R. (2002): Lernen mit Spielen. Herausgegeben von der Pädagogischen Arbeitsstelle des Deutschen Volkshochschul-Verbandes und finanziert vom Bundesministerium für Bildung und Wissenschaft, Bonn. 4. von Wedel-Wolff,A. (2001): Üben im Leseunterricht der Grundschule. Westermann Schulbuchverlag GmbH, Braunschweig.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza