Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Pedagógiai és Pszichológiai Kar
- Szervezet
- PPK-SEK Sporttudományi Intézet - Szombathely
- Kód
- OANTE17-4134
- Cím
- Soccer
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 2
- Nyelv
- hu
- Oktatás célja
- A tárgy képzési célja: Ismerjék a hallgatók a labdarúgás előkészítő játékait, könnyített formáit, változatait. Sajátítsák el a labdarúgás alapszintű technikai és taktikai ismereteit, a játék űzéséhez szükséges alapvető szabályokat. Ismerjék a testnevelés iskolai tanterveinek labdarúgás anyagát elméletben és gyakorlatban. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás: · Legyenek képesek az oktatás anyagának és módszereinek helyes megválasztására a tanulók életkorához és tudásszintjéhez igazodva. · Ismerjék a testnevelés tanórán kívüli foglalkoztatási lehetőségeit a labdarúgás szempontjából (szabadidős tevékenységek, sportfoglalkozás, sportköri edzés, házibajnokság, diákolimpia, kupák, tornák, bemutatók, egyéb versenyek, stb.). · Legyenek képesek labdarúgás jellegű foglalkozások, események szervezésére, tervezésére és vezetésére. · Legyenek képesek különböző szintű labdarúgó mérkőzések vezetésére. attitűd: · A hallgató rendelkezzen az egész életen át tartó tanulás igényével. Legyen képes önmagát kritikusan értékelni. · Rendelkezzen az egészséges életmódra, a fizikai erőnlét fejlesztésére ösztönző szemléletmóddal, az ember és környezete harmonikus egyensúlyára figyelmet fordító felelősségteljes magatartással. · Jellemezze nyitottság és kommunikativitás. · Legyen igénye új dolgok megismerésére. képesség: · A hallgató rendelkezzen az egész életen át tartó tanulás képességével. · Legyen képes önmagát kritikusan értékelni. · Legyen képes a tanultakat kreatívan használni. · Legyen képes divatos, a korszellemnek megfelelő tevékenységformák közvetítésére, amelyek bizonyítják, hogy azok örömforrást, kalandot, játékot jelentenek és az élet bármely szakaszában űzhetők.
- Tantárgy tartalma
- Fő tartalmi, tematikai egységek A labdarúgás előkészítő játékai A labdarúgás fogalma, értékelése, tantervi helye és anyaga a közoktatásban. A labdarúgás kialakulásának, elterjedésének, fejlődésének nemzetközi és hazai története. A labdarúgás előkészítő játékai. A labdarúgás technikájának ismerete: a technika fogalma, felosztása, rendszerezése. A támadás és védekezés technikai elemeinek gyakorlati elsajátítása. A labdarúgás taktikájának fogalma, felosztása, rendszerezése, a taktika kidolgozásának szempontjai. Taktikai alapismeretek a támadásban és a védekezésben. Egyéni taktikai elemek. Taktikai elvek és eljárások, csapatrész- és csapattaktika. A támadási és védekezési rendszerek jellemzői, típusai, alkalmazási lehetőségei. Főbb játékszabályok ismerete és alkalmazása. A jegyzőkönyvvezetés követelményei. Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Gyakorlati óra, elsősorban együttes, csoport- és csapatmunka.
- Számonkérés és értékelés
- Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények: · aktív részvétel az órai munkában · félévzáró Zh legalább elégséges szintű teljesítése a kurzus anyagából · gyakorlati bemutatási feladatok teljesítése · jegyzőkönyvvezetés egy labdarúgó mérkőzésen az értékelés módja: gyakorlati jegy az értékelés szempontjai: · a gyakorlati bemutatási követelmények érdemjegyei · a ZH eredménye · órai aktivitás értékelése
- Irodalomjegyzék
- Kötelező irodalom · Gál László szerk.(2003) Sportjátékok III. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest · Sportági szabályok (2005) Berzsenyi Dániel Főiskola Sporttudományi Tanszékeinek Kiadványai, Szombathely Ajánlott irodalom: · Dr. Csanádi Árpád: LABDARÚGÁS 1-2-3. kötet Sport Budapest, 1978 · Hargitay György: Bemelegítés a labdarúgásban Sport Budapest, 1982 · Both József: A futball egy nagy játék I. kötet Budapest-Herminamező 1999 · Tóth János-Pári Sándor: Az utánpótláskorú labdarúgók felkészítésének szakmai követelményei Egyetemi jegyzet TF 2006