Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Pszichológiai Intézet
Kód
PSYM21-102
Cím
Master-level Integration of the Foundations of Psychology (cognitive, developmental, social and personality psychology)
Tervezett félév
Őszi
ECTS
6
Nyelv
en
Oktatás célja
COURSE DESCRIPTION (GENERAL DESCRIPTION) Title of the course: Master-level Integration of the Foundations of Psychology (cognitive, developmental, social and personality psychology) Course code: PSYM21-102 Head of the course: Reinhardt Melinda Academic degree: PhD Position: Senior lecturer MAB Status: A (T) Aim of the course Aim of the course: To revise the knowledge of the foundations of psychology (cognitive psychology, developmental psychology, personality psychology, social psychology) learnt during BA studies/courses. It can help students to deepen their earlier knowledge, to find common language (since MA students come from different universities or countries) and to learn different interpretations. Another aim of the course is to inspire students to integrate the knowledge of the foundations of psychology. Learning outcome, competences knowledge: Refreshing the basic knowledge (BA curriculum) of the foundations of psychology Deepening and supplementing the basic knowledge at master level Integrating the basic knowledge of developmental psychology, cognitive psychology, personality psychology and social psychology attitude: Open-minded, integrative skills: Deeper understanding of complex psychological processes, phenomena autonomy, responsibility: Students get acquainted with the course materials on their own, with opportunity to request guidance/support. The acquired knowledge should be applied in accordance with the ethical standards of psychology. It is the students’ responsibility to fill in the gaps in their knowledge, experienced during the e-learning courses (although they have the opportunity to request more guidance if necessary.)
Tantárgy tartalma
Az oktatás tartalma angolul Topics of the course Cognitive development Socialisation, social development Theories of applied developmental psychology Resilient development Theories on individual differences The psychology of motivation Self-regulation, control and emotion-regulation Self-theories, self-image and self-evaluation Healthy, mature, positive personality Foundations of applied social psychology. Social psychology of cognitive effort and learning Craft and prediction Fake news and desinformation The psychology of cognition The psychology of emotions Perceptual and attentional processes Representations Reflective processes Learning activities, learning methods E-learning material with consultations. Students can learn in their own pace during the semester.
Számonkérés és értékelés
A számonkérés és értékelés rendszere angolul Learning requirements, mode of evaluation and criteria of evaluation: Completing the minimum criteria on the 4 parts of the exam (cognitive, personality, social, developmental psychology). Students must pass all the parts of the exam during the semester until the deadline to get a final grade Mode of evaluation: exam (written) (5-point grading scale) Final grade breakdown:  each of the four end-of-module exams weighs 25%. Criteria of evaluation: The level of the knowledge (cf. results of the end-of-module exams)
Irodalomjegyzék
Idegen nyelven történő indítás esetén az adott idegen nyelvű irodalom: Compulsory reading list Can be found in the Elearning curriculum Recommended reading list Can be found in the Elearning curriculum

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
pszichológia (PPK-PSY-NMEN) en 7 Kötelező 1/2
Vissza