Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézet
Kód
RKEB21-123
Cím
Ütős sport
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2024/25/2
ECTS
2
Nyelv
hu
Oktatás célja
A tárgy képzési célja: Az oktatás célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a különböző ütős sportágakkal, azok csoportosításával általában, majd egy kiválasztott ütős sportággal részletesebben. Cél megismerni a teniszezés alapjait. A gyakorlati képzés során ismerjék meg a sportág-specifikus bemelegítés alapjait, az előkészítő, rávezető gyakorlatokat. Továbbá cél az alapütések gyakorlati oktatása során a kontrollpontos, találati pont centrikus, progresszív oktatási módszer (ÖTV) és a play and stay módszer megismerése. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás:  Ismerje az órai anyagot képező ütős, illetve kiemelten a tenisz játékszabályait  Jártasság-képesség szintjén legyen tisztában az alapütésekkel, technikai és játékelemekkel  Ismerje az iskolatenisz rendszerű képzést (célok, kivitelezés, előnyök, nehézségek és arra megoldások stb.)  Ismerje a playstay rendszerű képzés alapjait  Ismerje az ütős sportok rekreációban betöltött szerepét attitűd:  A sportág megismerésével, önállóan, megfelelő szakmai felkészültség mellett, kedvvel és örömmel űzze az ütős sportokat  Az ütős sportok iránti lelkesedését hitelesen és megalapozottan adja át a belépő szintű játékosoknak  Legyen igénye az új edzés/foglalkozás módszerek megismerésére és alkalmazására az ütős sportok terén képesség:  Képes segítőként ütős sportágaknak, kiemelten egy teniszpályán, elsősorban gyermekek számára tartott foglalkozás levezetésében közreműködni  Képes az ütős sportok eszközrendszerét felhasználva animációs programokba illesztett játékos foglalkozások levezetésére  Képes felismerni és kijavítani olyan alapvető technikai hibákat az ütős sportágak terén, amelyek sérülésveszélyt jelenthetnek.  Képes a teniszezést, valamint az egyéb ütős sportágakat népszerűsíteni a legkülönbözőbb korosztályok számára –szabadidőben űzhető sportként- vonzóvá tenni. autonómia és felelősség:  A sport- és az egészségkultúra, valamint az életminőség fejlesztése terén szerzett magas szintű tudását az emberek életminőségének javítására szenteli.  Elkötelezett és igényes munkavégzésével hozzájárul a testkultúra, a rekreációs és az egészségkultúra színvonalának emeléséhez.
Tantárgy tartalma
Fő tartalmi, tematikai egységek  A különböző ütővel játszott sportágak elméleti szintű megismerése  Azonosságok és különbségek megismerése a különböző ütős sportágak és a tenisz között  Az ütős sportok eszközrendszerének rövid bemutatása (szóban). A különböző pályák alapvető tartozékai, felépítése. A szabályok rövid ismertetése. A szerek (labda, ütő) jellemzői és működésük használat közben  Szem-kéz koordinációs gyakorlatok. Páros gyakorlatok. Szőnyegtenisz, tenyérlabda. Egyszerű játékok, váltóversenyek labdával és ütővel, csoportban  A lábmunka alapjai  A tenyeres és fonák alapütések elsajátítása, az ütő kezelése, a labdaérintés  A röpte ütések alapjainak elsajátítása, az ütő kezelése  Adogatás és a leütés alapjainak elsajátítása  Taktikai megfontolások, lehetőségek Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Gyakorlati órák keretein belül és egyéni gyakorlás során sajátítható el a tananyag. Az alapok elsajátítását követően, sportág-specifikus, játékos képzés.
Számonkérés és értékelés
A számonkérés és értékelés rendszere: Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények  Gyakorlati bemutatások  ZH sikeres megírása az értékelés módja: gyakorlati jegy az értékelés szempontjai: A bemutatás követelményeinek aktuális kiírás szerinti teljesítése. A ZH (min. 51%) teljesítésének értékelése.
Irodalomjegyzék
Irodalom: Kötelező irodalom Nick Bollettieri (2010): A tenisz nagykönyve. Ekren Könykiadó, Budapest https://badminton.hu/ http://www.fibat.eu/ Ajánlott irodalom Halmos Imre (1993) Tenisz. MTE, Budapest Gáspár Balázs (1994) Tenisz tippek. Shanc Always Reklmámnyomda Kelemen Imre (1988) Tenisz ABC. TFTI, Budapest, Paul Douglas (1992) Hétvégi tenisziskola. Corvina, Budapest Timothy Gallwey (1974) The Inner Game of Tennis

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
rekreáció és életmód (PPK-RKE-NBHU) hu 6 Kötelező 2/3
Vissza