Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
SZABV22-04-01
Cím
Pedagógia és innováció – kisgyermekkortól kisiskoláskorig
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
4
Nyelv
en
Leírás
A tantárgy elsődleges célja, hogy külföldi vagy nem pedagógiai területen tanuló hallgatók áttekintést kapjanak a magyarországi kisgyermekkori és kisiskoláskori pedagógia néhány sajátos vonásáról, innovációiról. Az elméleti alapok mellett gyakorlati jellegű, pedagógiai alkalmazásra, adaptálásra megfelelő tudást is elsajátítanak a hallgatók. A tantárgy tanszék-közi együttműködéssel valósul meg, több tanszék oktatóinak bevonásával.
Oktatás célja
A tantárgy elsődleges célja, hogy külföldi vagy nem pedagógiai területen tanuló hallgatók áttekintést kapjanak a magyarországi kisgyermekkori és kisiskoláskori pedagógia néhány sajátos vonásáról, innovációiról. Az elméleti alapok mellett gyakorlati jellegű, pedagógiai alkalmazásra, adaptálásra megfelelő tudást is elsajátítanak a hallgatók. A tantárgy tanszék-közi együttműködéssel valósul meg, több tanszék oktatóinak bevonásával.
Tantárgy tartalma
Tananyag: művészeti és kreatív készségek fejlesztése, idegennyelvi fejlesztés és nemzetiségi oktatás, matematikai készségek fejlesztése, korai gyermeknevelés intézményei, inklúzió, mozgásfejlesztés. Hagyományos és alternatív pedagógiák. A hallgató ismeri a magyar pedagógiai intézményrendszer fő elemeit és felépítését. Betekintést kap pedagógiai intézmények működésébe, azok helyi specifikumain keresztül. Megismer különböző pedagógiai fejlesztési területeket és az azokra vonatkozó hatékony módszereket. Angol nyelvi tudása szakszókinccsel bővül.
Számonkérés és értékelés
kutatómunka, tematikus prezentáció Gyakorlati jegy (5)
Irodalomjegyzék
Forrai, K. (1988). Music in Preschool. (Translated and adapted by Jean Sinor.) Distributed in Australia by Sound Thinking, Australia. Kovács, J., & Trentinné Benkő, É. (2016). The World at their Feet. Children’s Early Competence in two Languages through Education: 2. Rev. ed. Eötvös József Könyvkiadó. Márkus, É., & Lo Bello, M. (2021). Mihály Lieb or Mihály Munkácsy? Developing Cultural Identity in Hungary’s German National Minority Schools. Hungarian Cultural Studies, Vol. 14, pp. 20-40. ISSN: 2471-965x (online), Vol: 14. http://ahea.pitt.edu/ojs/index.php/ahea/article/view/426 Márkus, É., Trentinné Benkő, É., Árva, V., & Svraka, B.(Eds.) (2022). Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices Vol. 2. Integration in Practice. Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. https://www.eltereader.hu/kiadvanyok/https-www-eltereader-hu-media-2022-10-languages_inclusion_cultures_and_pedagogy_2-pdf/ Pataky, G. (2020). “Do not touch it!” Today’s Children’s Visual Competencies in Comparison with the Pre-Digital Era in Light of their Art Educational Environment. CEPS Journal (Center for Educational Policy Studies Journal) Vol. 10 No. 4, Art, for Children’s Sake! At the Crossroads of Making, Understanding and Teaching Visual Art. pp. 75-96. ISSN 2232-2647 (online edition) ISSN 1855-9719 (printed edition) https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/issue/view/41 https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/925/440 Dienes, Z. & Holt, M. (1973). Let’s Play Math. Walker and Company. Ollerton, M., Greg, S. & Williams, H. (2017). Cuisenaire from Early Years to Adult. ATM. Pataky, G., Silverman, J., Wang, L., Hung, Y., Kim, S., & Coutts, G. (Eds.) (2022): Learning Through Art #3: International Pictures of Practice. InSEA. DOI:10.24981/2022-LTA3 ISBN: 978-989-53600-2-4 Section Title: Learning Through Art #3: Section One Editor: Pataky, G. DOI:10.24981/2022-LTA3_1 / ISBN: 978-989-53600-2-4 Pataky, G. (2018). Lesson Plans, Test or/and Excersises in the Class for Teacher Training at ELTE TÓK University/Visual Education Department/ 3612 Visual Skills Lab. pp.71-77. In: Richards, A. & Willis, S. (2018): Global Consciousness through the Arts: A Passport for Students and Teachers. Des Moines, IA: Kendall-Hunt Publishers. https://he.kendallhunt.com/product/global-consciousness-through-arts-passport-students-and-teachers Trentinné Benkő, É., Márkus, É., Svraka, B., &. Árva, V. (Eds.) (2022). Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices Vol. 1. Children and Languages. Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. https://www.eltereader.hu/kiadvanyok/https-www-eltereader-hu-media-2022-10-languages_inclusion_cultures_and_pedagogy_1-pdf/

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
Vissza