Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- SZABV23-1
- Cím
- Interkulturális kommunikáció
- Tervezett félév
- Mindkét
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A tantárgy célja az interkulturális kompetenciák fejlesztése, az interkulturális kommunikáció elősegítése, a különböző kultúrák közötti megértés támogatása, illetve a téma kapcsán felmerülő kérdések és problémák megvitatása. A kurzus keretében a hallgatók megismerkednek a kultúra főbb értelmezéseivel, modelljeivel, rétegeivel és elemeivel, az interkulturális kommunikáció fontosságával, jellemzőivel és kihívásaival. A kurzus során a hallgatók nemcsak elméleti ismereteket sajátítanak el, hanem olyan gyakorlati, pedagógiai alkalmazásra adaptálható interaktív tevékenységeket is kipróbálnak, amelyek segítik a kulturális különbségek és hasonlóságok feltárását. A hallgatók reflektálnak saját és társaik interkulturális tapasztalataira, kommunikációjára, érzelmi reakcióira, interkulturális helyzetekben előforduló nehézségeikre és megoldási lehetőségeikre. A kurzus munkanyelve az angol. A fókuszban a mindenkori résztvevők nyelvi és kulturális háttere, valamint a fogadó ország kontextusa áll. A félév során előkerülnek többek között az alábbi témák és fogalmak: identitás és kulturális örökség, kulturális sztereotípiák, inklúzió, nyelvi sokszínűség, globalizáció, kulturális sokk.
- Tantárgy tartalma
- Tananyag: a kultúra szerepe az egyén és a társadalom életében, a kultúra fogalma, definíciói, modelljei, rétegei, kulturális kompetenciák, kulturális sokféleség, kulturális sajátosságok, szokások és hagyományok, interkulturális kommunikáció, nyelvtanulás és nyelvi sokszínűség, nonverbális kommunikáció, sztereotípiák és előítéletek, elfogadás és inklúzió, befogadó környezet, oktatás és tanulás a különböző kultúrákban, Erasmus mobilitás, interkulturális projektek tervezése, megvalósítása A fókuszban a mindenkori résztvevők nyelvi és kulturális háttere, valamint a fogadó ország kontextusa áll. A félév során előkerülnek többek között az alábbi témák és fogalmak: identitás és kulturális örökség, kulturális sztereotípiák, inklúzió, nyelvi sokszínűség, globalizáció, kulturális sokk.
- Számonkérés és értékelés
- gyakorlati jegy - ötfokozatú
- Irodalomjegyzék
- Kötelező irodalom: Trentinné Benkő, É., Márkus, É., Svraka, B., &. Árva, V. (Eds.) (2022). Languages, Inclusion, Cultures and Pedagogy: Research and Good Practices. Vol. 1. Cultures and Languages. Eötvös Loránd University, Faculty of Primary and Pre-School Education. Jackson, J. (2016). Introducing Language and Intercultural Communication. Routledge. Jackson, J. (Ed.). (2017). The Routledge handbook of language and intercultural communication. Routledge. Holliday, A., Hyde, M., & Kullman, J. (2010). Intercultural Communication: An Advanced Resource Book. Routledge. Lustig, M. W., & Koester, J. (2010). Intercultural competence: Interpersonal communication across cultures. Pearson.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) | hu |