Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Bölcsészettudományi Kar
Szervezet
BTK Anglisztika Tanszék
Kód
BBI-ANG22-227E.G2
Cím
Irodalmi szövegolvasás: Gyermekkor az afrikai irodalomban
Tervezett félév
Mindkét
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
A kurzus során a hallgatók olyan Magyarországon kevéssé olvasott afrikai szerzők műveivel ismerkedhetnek meg, akik írásaikban különböző módokon tematizálják a gyermekkort. Az órán tárgyalt felnövéstörténeteken keresztül bepillantást nyerünk az Afrikában és a diaszpórában töltött gyermekkor ábrázolási módjaiba, illetve a kortárs afrikai irodalom főbb identitáskérdéseibe.
Tantárgy tartalma
Az oktató által meghatározott válogatás dél-afrikai, nigériai és zimbabwei szerzők műveiből (esszék, novellák és regények), valamint az ezeket kísérő kritikai művekből. A kurzus hangsúlyt fog fektetni a művek kulturális hátterére is, többek között az országok függetlenedése okozta társadalmi problémákra, valamint a különböző narratív technikákra, melyekkel a gyerekkorról mesélnek a szerzők.
Számonkérés és értékelés
Az órai munka, egy kiselőadás vagy félévközi rövidebb beadandó és egy 5-6 oldalas házi dolgozat vagy vizsgaesszé alapján.
Irodalomjegyzék
a) kötelező: Adichie, Chimamanda Ngozi (2009). “Tomorrow is Too Far”. (in the short story collection The Thing Around Your Neck) Bulawayo, NoViolet (2013). We Need New Names. Dangarembga, Tsitsi (1988). Nervous Conditions. OR Adichie, Chimamanda Ngozi (2003). Purple Hibiscus. Iweala, Uzodinma (2005). Beasts of No Nation. Noah, Trevor (2016). Born a Crime: Stories from a South African Childhood. (selected chapters) Okorafor, Nnedi (2015). Binti. b) ajánlott (a kiselőadóknak): Chikafa-Chipiro, Rosemary. “Tsitsi Dangarembga and the Zimbabwean Pain Body.” Journal of African Cultural Studies, vol. 32, no. 4, 2020, pp. 445-447. Austen, Ralph A. “Struggling with the African Bildungsroman.” Research in African Literatures, vol. 46, no. 3, 2015, pp. 214-231. Kearney, J. A. “The Representation of Child Soldiers in Contemporary African Fiction.” Journal of Literary Studies, vol. 26, no. 1, 2010, pp. 67-94. Ouma, Christopher E. W. Childhood in Contemporary Diasporic African Literature: Memories and Futures Past. Palgrave Macmillan, 2020.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
BBA Anglisztika - angol specializáció (BTK-I-ANGANGOL-SPEC-NBEN) en 6 Kötelező 3/3
CEEPUS (BTK-CEEPUS-NXXX) en Kötelező
Erasmus program keretében (BTK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
Részképzés (BTK-RÉSZKÉP-NXHU) hu Kötelező
Részképzés (BTK-I-RÉSZKÉP-NXEN) en Kötelező
Vendéghallgató (BTK-I-VENDEG-NXEN) en Kötelező
Vissza