Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- SZABV57
- Cím
- Angol gyermekjátékok
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Leírás
- te_kód: SZABV57 kurzuskód: SZABV57 A hallgatók ismereteket szereznek az angol nyelvű gyermekirodalom rövidebb műfajairól (gyermek mondókák, énekek, dalok és játékok). Különböző játékfajtákkal ismerkednek meg, amelyekkel támogathatják a 3-10 éves gyerekek célnyelvi fejlődését. A hallgatók gyakorolják a játék vezetését, és önállóan készítenek játékokat. A játék, a játékos tevékenységek és a játékok szélesebb körű tanítási folyamatokba való beépítése is fókuszba kerül. A kurzus nyelve angol.
- Oktatás célja
- A hallgatók széles körű áttekintést kapnak az angol nyelvű gyermekirodalom rövidebb műfajairól (mondókák, énekek, dalok és játékok), és megismerkednek az angol kultúra egyes aspektusaival. Megértik a gyermekkultúra szerepét, fontosságát a gyermek fejlődésében, megismerkednek különféle játékokkal, amelyek támogathatják a 3-10 éves gyermekek célnyelvi fejlődését. A játék, a játékos tevékenységek és a játékok szélesebb körű tanítási folyamatokba való beépítése is fókuszba kerül. A hallgatók gyakorolják a játék vezetését, és önállóan készítenek játékokat. Kreativitásukat új mondókák és játékok alkotásával fejlesztik, valamint szakmai együttműködésben szereznek tapasztalatot.
- Tantárgy tartalma
- A játék előnyei. Miért tanítsunk mondókákat és dalokat mozgással. Nyelvfejlesztés dalok és mondókák segítségével. Világismeret és kultúra a dalokban és a játékokban. Ének és játék: körjátékok, tapsoló játékok, játékok labdával, népi játékok. Dramatikus játékok. Tánc. A játék fogalma és típusai: szójátékok, fogalmi játékok, kommunikációs játékok és társasjátékok. Játékok értékelése: a játékprofil. Hogyan vezessünk és alkossunk játékokat. A témaháló.
- Számonkérés és értékelés
- Gyakorlati jegy (1-5): Aktív tanórai részvétel, kreatív gyakorlatok elvégzése, 30 dal bemutatása. Félév végén portfólió.
- Irodalomjegyzék
- Bartl, A. (2008). 101 Pep-Up Games for Children. Hunter House Publishers. Conn Beall, P. & Hagen Nipp, S. (2005). Wee Sing Children's Songs and Fingerplays. Price Stern Sloan. Conn Beall, P. & Hagen Nipp, S. (2006). Wee Sing and Play. Price Stern Sloan. Lewis, G. & Bedson, G. (1999). Games for Children. Oxford University Press. Storms, J. (2001). 101 More Music Games for Children: New Fun and Learning with Rhythm and Song. Hunter House Publishers. What Should a Board Game Include? (2024, September 4). QinPrinting. https://www.qinprinting.com/blog/what-should-a-board-game-include/
- Ajánlott irodalom
- Anderson, N. A (2012). Elementary Children's Literature: Infancy through Age 13 (4th edition). Pearson Education. Árva, V. (2015). English for baby-care: ESP coursebook for infant and early childhood care. ELTE TÓK, Budapest. http://tamop2014.tok.elte.hu/dok/szakmai_anyagok/tp_modszertani_anyagok/Arva_Valeria_2015_English_for_baby-care.pdf Gliori, D. (2007). Debi Gliori's Nursery Rhymes. DK Publishing, New York. Graham, C. (1979). Jazz Chants for Children. Oxford University Press, Oxford. Kovács, J. & Trentinné Benkő, É. (2011). A Task-based Reader on Methodology and Children’s Literature (5th edition). ELTE Eötvös Kiadó. https://www.eltereader.hu/media/2021/09/Task_based_Reader-E-reader.pdf Toth, M. (1995). Heinemann Children's Games: Teacher's Resource Book. Macmillan Education.