Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- TN01KS01
- Cím
- Angol nyelvi előkészítés az angol-magyar két tanítási nyelvű oktatásra/nevelésre I.
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Leírás
- te_kód: TN01KS01 kurzuskód: TN01KS01
- Oktatás célja
- A hallgató nyelvi ismereteinek integrált fejlesztése a négy nyelvi kompetencia területén. A nyelvi fejlesztés olyan tartalmakon keresztül történik, hogy a hallgató képessé váljon a kétnyelvű órák vezetésére. A kétnyelvű órák vezetéséhez szükséges szókincs bővítése, aktivizálása. Az angol nyelvű órák vezetéséhez szükséges nyelvi készségek elsajátítása, automatizálása. A nyelvi helyesség fejlesztése és tudatossá tétele. Prezentációs készségek elsajátítása és tudatossá tétele.
- Tantárgy tartalma
- A nyelvi készségek integrált fejlesztése a félév témáihoz választott tartalmakon keresztül. Az adott félévre választott, iskolával, tantárgyakkal kapcsolatos témák szókincsének elsajátítása, gyakorlása. A témákat feldolgozó prezentációk készítése, előadása. Gyakorlatok a nyelvi helyesség fejlesztésére.
- Számonkérés és értékelés
- 1. A szemináriumokon való részvétel (90%) 2. Az órán kapott feladatok elvégzése, aktív résztvétel az egyéni és csoportmunkákban. 3. Házi feladatok elvégzése és beadása. 4. Minimum 3 zárthelyi dolgozat sikeres teljesítése. Az oktató által kijelölt feladatok sikeres teljesítése adja az ötfokozatú jegyek egyikét.
- Irodalomjegyzék
- Mann, M. Taylor-Knowles (2006): Destination B2 Grammar and Vocabulary. Macmillan, Oxford. McCarthy, M. & O’Dell, F. (2013): Test Your English Vocabulary in Use Advanced. Cambridge University Press, Cambridge. Palmer, G. (2004): Writing Extra. Cambridge University Press, Cambridge. Pathare, E., Pathare, G., etc. (2011): Headway Academic Skills – Listening, Speaking and Study Skills. Oxford University Press, Oxford. Slattery, M. & Willis, J. (2001): English for Primary Teachers. Oxford University Press, Oxford. AJÁNLOTT IRODALOM: