Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- TN01KS02
- Cím
- Angol nyelvi előkészítés az angol-magyar két tanítási nyelvű oktatásra/nevelésre II.
- Tervezett félév
- Tavaszi
- ECTS
- 2
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A nyelvi ismeretek fejlődése mind a négy nyelvi kompetencia ( kiemelten a beszédkészség, az írott és a hangzó szöveg értése) területén, az ezen kompetenciák kialakításához szükséges tartalmon keresztül oly módon, hogy a hallgató tanulmányai során alkalmas legyen a két nyelvű általános iskolai foglalkozások vezetésére.
- Tantárgy tartalma
- Az adott félévre választott témák (az egyén és társadalom, iskola, munkahely, szabadidő, információszerzés, média, könyv, irodalom, film, színház, történelem, tudomány, globalizáció, környezetvédelem) szókincse. Fonetikai ismeretek konkrét feladatokhoz kapcsolódó gyakorlása. Nyelvtani szerkezetek (a főnév, névelők, főnévi igenevek, gerund, participium, melléknevek, határozószók, névmások, speciális mondatszerkezetek) szituációban való gyakorlásuk, helyes alkalmazásuk beszédben és írásban a mindennapi és a szakmai élet különböző helyzeteiben, különös tekintettel arra, hogy a következő félévekben a hallgató képes legyen a testnevelés, az ének-zene, a vizuális nevelés és a környezetismeret tantárgyak angol nyelvű tanítására, valamint a tantárgy-pedagógiák tanulására.
- Számonkérés és értékelés
- 1) A szemináriumokon való részvétel (90%). 2) Az órán kapott feladatok elvégzése, aktív részvétel az egyéni és csoportmunkákban. 3) Házi feladatok elvégzése és beadása. 4) Zárthelyi dolgozatok sikeres teljesítése. Az oktató által kijelölt feladatok sikeres teljesítése adja az ötfokozatú jegyek egyikét.
- Irodalomjegyzék
- Mann, M. Taylor-Knowles (2006): Destination B2 Grammar and Vocabulary. Macmillan, Oxford. McCarthy, M. & O’Dell, F. (2013): Test Your English Vocabulary in Use Advanced. Cambridge University Press, Cambridge. Palmer, G. (2004): Writing Extra. Cambridge University Press, Cambridge. Pathare, E., Pathare, G., etc. (2011): Headway Academic Skills – Listening, Speaking and Study Skills. Oxford University Press, Oxford. Slattery, M. & Willis, J. (2001): English for Primary Teachers. Oxford University Press, Oxford. AJÁNLOTT IRODALOM: Craven, M. (2004): Listening Extra. Cambridge University Press, Cambridge. Gammidge, M. (2004): Speaking Extra. Cambridge University Press, Cambridge. Haines, S. (2006): Advanced Skills. Cambridge University Press, Cambridge. Swan, M. (2005): Practical English Usage. Oxford University Press, Oxford. Thomson, G.& Maglioni, S. (2005): Lifelike. Multicultural experiences in the English-speaking world. Black Cat Publishing, Genoa/Canterbury.