Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
TN01KS04
Cím
A két-tannyelvű oktatás módszertana: testnevelés
Tervezett félév
Őszi
ECTS
1
Nyelv
en
Oktatás célja
hogy megismertesse a hallgatókat  mindazokkal az ismeretekkel angol nyelven, amelyek a testnevelés tantárgy angol nyelven való oktatásához szükségesek, és hogy a hallgató elsajátítsa és készség szintre emelje mindazokat a szaktantárgyhoz és a nyelvpedagógusi munkához köthető kompetenciákat, amelyek az ismeretek átadásának sikerességéhez hozzájárulnak.
Tantárgy tartalma
A hallgatók a félév során kialakítják mindazokat a módszertani kompetenciákat, amelyek a testnevelés idegen nyelven való oktatásához szükségesek és elsajátítják a testnevelés angol nyelven oktatásához nélkülözhetetlen nyelvi bázist a következő témakörök feldolgozásán keresztül: balesetvédelem, szakmai alapfogalmak; a kisiskolás gyermek testi fejlődésének sajátosságai és a testi fejlesztés; gyakorlattípusok és levezetésük; szerek és használatuk; a torna és szerepe; játéktanítás, mozgásos- és labdajátékok; szabadtéri sportok-atlétika; szabadidős sporttevékenységek szervezése és lebonyolítása.
Számonkérés és értékelés
A félév során feldolgozott anyag tényszerű ismeretének bizonyítása (1 zárthelyi dolgozat sikeres – min. 60%-os teljesítése), az elsajátított módszertani ismeretek bemutatása mikro-tanítás formájában, megfelelő szintű hallgatói egyéni munka (házi feladat - óravázlatok és óraelemzések) bemutatása
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM: Ayers, S. F., Housner, L. D.,  & Kim, H. Y. (2005): Directory of Programmes in Physical Education - Teacher Education. Fitness Information Technology Inc., USA. Graham, G. M. (2006): Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. McGraw-Hill Publications, New York. Metzinger, M.: Basics of Exercise and Sport Conditioning (Practical Approach) I. Magyar Testnevelési Egyetem házi jegyzete. Budapest. Magyar testnevelési Egyetem, Budapest. Tihanyiné Hős, Á. (2006): Physical Education for Bilingual Primary Schools – Teacher’s Manual, Grades 1-4. Konsept_H Könyvkiadó, Budapest. Wall, J. & Murray, N. (2005): Children and Movement: Physical Education in Elementary School, Textbook. McGraw-Hill Publications, New York. AJÁNLOTT IRODALOM: Green, C. (2009): 100+ Fun Ideas for Playground Games. Brilliant Publications, Dunstable. Hoyle, T. (2011): 101 Playground Games. Optimus Education, London. Peg, J. (2002.): Fitness- Theory and Practice.  Aerobics and Fitness Association of America, Sherman Oaks. Schempp, P. G. (2003): Teaching Sport and Physical Activity. Human Kinetics, Champaign. Schurr, E. L. (2005): Movement Experiences for Children. Upper Saddle River, Prentice Hall.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
gyermekkultúra (TÓK-GYEKULT-LMHU) hu 7
gyermekkultúra (TÓK-GYEKULT-NMHU) hu 7
óvodapedagógus (TÓK-OVO-NBHU) hu 6
óvodapedagógus (TÓK-OVO-LBHU) hu 6
tanító (TÓK-TAN-LBHU) hu 6
tanító (TÓK-TAN-NBHU) hu 6 3/4
Vissza