Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Tanító- és Óvóképző Kar
Szervezet
TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
Kód
TN01KS05
Cím
A két-tannyelvű oktatás módszertana: ének-zene és vizuális nevelés
Tervezett félév
Tavaszi
Meghirdetve
2023/24/2
ECTS
3
Nyelv
en
Oktatás célja
CÉL: hogy megismertesse a hallgatókat mindazokkal az ismeretekkel angol nyelven, amelyek az ének-zene és a vizuális nevelés tantárgyak angol nyelven való oktatásához szükségesek, és hogy a hallgató elsajátítsa és készség szintre emelje mindazokat a szaktantárgyhoz és a nyelvpedagógusi munkához köthető kompetenciákat, amelyek az ismeretek átadásának sikerességéhez hozzájárulnak.
Tantárgy tartalma
TARTALOM: Témakörök: a vizuális művészetek elméleti (történeti, műfaji, jelentéselméleti) alapismeretivel kapcsolatos angol nyelvű szakterminusok elsajátítása; a vizuális művészet személyiségformáló szerepe; anyagok, technikák, nyelvi eszközök megismerése és megfelelőik angol nyelven; a zenei szaknyelv; angol gyermekdalok, gyermekjátékdalok, népdalok és táncos dalok, valamint dallamilag és ritmikailag bonyolultabb egyszólamú műdalok; a dalokhoz kapcsolódó ritmikai és dallamanyag zenei szakszavainak angol nyelvű elsajátítása, hangsorok, hangközök és alkalmazásuk a tanórán, kreatív angol zenei játékok.
Számonkérés és értékelés
KÖVETELMÉNY: A félév során feldolgozott anyag tényszerű TANTERVI TÁJÉKOZTATÓ A TANÍTÓ SZAK NAPPALI TAGOZATA RÉSZÉRE 2014. SZEPTEMBERTŐL 127 ismeretének bizonyítása (1 zárthelyi dolgozat sikeres – min. 60%-os teljesítése), az elsajátított módszertani ismeretek bemutatása mikro-tanítás formájában, megfelelő szintű hallgatói egyéni munka (házi feladat - óravázlatok és óraelemzések) bemutatása.
Irodalomjegyzék
KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Althouse, R., Johnson, M.H. & Mitchell, S.T. (2003). Colors of learning. Integrating the visual arts into the early childhood curriculum. National Association for the Education of Young Children, Washington. 2.Barbe-Gall, F. (2005). How to talk to children about art. Frances Lincoln Limited, London. 3.Dodne, D.T. & L.J Colker (2002). The Creative Curriculum for Early Childhood. Teaching Strategies Inc., Bethesda, MD. 4.Tereni, L. (2010). A history of visual art education in early childhood education in New Zealand: Looking backwards to go forwards. International Art in Early childhood Research Journal, Volume 2, Number 1. 5.Wright, A. (2001). Art and Crafts with Children. Oxford University Press, Oxford AJÁNLOTT IRODALOM 1. Charner, K. (2000): The Giant Encyclopedia of Art and Craft Activities for Children 3-6. Gryphon House, Beltsville, MD. 2.Doney,  M. and Doney, M. (2004): A-Z Art. Oxford Children’s A-Z Series. Franklin Watts, London. 3.Nicholas,  A., Lesley,  B. (2003): Issues in Art an Design Teaching. Routledge, New York. 4.Watt, F. (2007): 365 things to make and do. Usborne Publishing, London. 5.Cornell, T. & Weaver, A. (2005). Follow-the-Directions Art Activities. Scholastic, New York.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (TÓK-ERASMUS-NXXX) hu
gyermekkultúra (TÓK-GYEKULT-NMHU) hu 7
gyermekkultúra (TÓK-GYEKULT-LMHU) hu 7
óvodapedagógus (TÓK-OVO-LBHU) hu 6
óvodapedagógus (TÓK-OVO-NBHU) hu 6
tanító (TÓK-TAN-LBHU) hu 6
tanító (TÓK-TAN-NBHU) hu 6 3/4
Vissza