Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Tanító- és Óvóképző Kar
- Szervezet
- TÓK Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszék
- Kód
- TN01KS05
- Cím
- A két-tannyelvű oktatás módszertana: ének-zene és vizuális nevelés
- Tervezett félév
- Tavaszi
- Meghirdetve
- 2024/25/2
- ECTS
- 3
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- CÉL: hogy megismertesse a hallgatókat mindazokkal az ismeretekkel angol nyelven, amelyek az ének-zene és a vizuális nevelés tantárgyak angol nyelven való oktatásához szükségesek, és hogy a hallgató elsajátítsa és készség szintre emelje mindazokat a szaktantárgyhoz és a nyelvpedagógusi munkához köthető kompetenciákat, amelyek az ismeretek átadásának sikerességéhez hozzájárulnak.
- Tantárgy tartalma
- TARTALOM: Témakörök: a vizuális művészetek elméleti (történeti, műfaji, jelentéselméleti) alapismeretivel kapcsolatos angol nyelvű szakterminusok elsajátítása; a vizuális művészet személyiségformáló szerepe; anyagok, technikák, nyelvi eszközök megismerése és megfelelőik angol nyelven; a zenei szaknyelv; angol gyermekdalok, gyermekjátékdalok, népdalok és táncos dalok, valamint dallamilag és ritmikailag bonyolultabb egyszólamú műdalok; a dalokhoz kapcsolódó ritmikai és dallamanyag zenei szakszavainak angol nyelvű elsajátítása, hangsorok, hangközök és alkalmazásuk a tanórán, kreatív angol zenei játékok.
- Számonkérés és értékelés
- KÖVETELMÉNY: A félév során feldolgozott anyag tényszerű TANTERVI TÁJÉKOZTATÓ A TANÍTÓ SZAK NAPPALI TAGOZATA RÉSZÉRE 2014. SZEPTEMBERTŐL 127 ismeretének bizonyítása (1 zárthelyi dolgozat sikeres – min. 60%-os teljesítése), az elsajátított módszertani ismeretek bemutatása mikro-tanítás formájában, megfelelő szintű hallgatói egyéni munka (házi feladat - óravázlatok és óraelemzések) bemutatása.
- Irodalomjegyzék
- KÖTELEZŐ IRODALOM 1. Althouse, R., Johnson, M.H. & Mitchell, S.T. (2003). Colors of learning. Integrating the visual arts into the early childhood curriculum. National Association for the Education of Young Children, Washington. 2.Barbe-Gall, F. (2005). How to talk to children about art. Frances Lincoln Limited, London. 3.Dodne, D.T. & L.J Colker (2002). The Creative Curriculum for Early Childhood. Teaching Strategies Inc., Bethesda, MD. 4.Tereni, L. (2010). A history of visual art education in early childhood education in New Zealand: Looking backwards to go forwards. International Art in Early childhood Research Journal, Volume 2, Number 1. 5.Wright, A. (2001). Art and Crafts with Children. Oxford University Press, Oxford
- Ajánlott irodalom
- AJÁNLOTT IRODALOM 1. Charner, K. (2000): The Giant Encyclopedia of Art and Craft Activities for Children 3-6. Gryphon House, Beltsville, MD. 2.Doney, M. and Doney, M. (2004): A-Z Art. Oxford Children’s A-Z Series. Franklin Watts, London. 3.Nicholas, A., Lesley, B. (2003): Issues in Art an Design Teaching. Routledge, New York. 4.Watt, F. (2007): 365 things to make and do. Usborne Publishing, London. 5.Cornell, T. & Weaver, A. (2005). Follow-the-Directions Art Activities. Scholastic, New York.