Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Pszichológiai Intézet
Kód
PSZB17-132:2
Cím
Csecsemő és gyermekvizsgálatok
Tervezett félév
Mindkét
Meghirdetve
2024/25/2
ECTS
3
Nyelv
hu
Oktatás célja
A kurzus célja a fejlődéspszichológiai kutatáshoz kapcsolódó alapvető módszertani ismeretek elsajátítása és azok alkalmazása. Kutatási terv megírásához szükséges ismeretek, a gyermekpszichológiai kutatás specifikumai.
Tantárgy tartalma
A félév során a hallgatók betekintést kapnak a fejlődéslélektani kutatások fő módszereibe, alapfeltevéseibe. A tananyag elsajátításával a hallgatók képessé válnak fejlődéspszichológiai kutatási kérdések megfogalmazására, a kutatási és adatfelvételi módszerek kiválasztására, a kapott eredmények helyes értelmezésére és bemutatására. A kurzus a fejlődéspszichológia alapvető kutatási módszereire fókuszál, különös hangsúllyal a kognitív fejlődéspszichológiai kísérletezésre. Célja, hogy a hallgatók képessé váljanak az alapozó fejlődéspszichológiai kurzusokon megismert elméletek és módszerek ismeretében elméletvezérelt fejlődéspszichológiai kutatások tervezésére, és megalapozott következtetések levonására. Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Előadás, interaktív megbeszélés, projektmunka
Számonkérés és értékelés
1. az óra rendszeres látogatása és aktív részvétel (10%). Maximum 3 hiányzás megengedett. 2. Órai csoportos prezentáció (3-4 fő) a megadott kutatási módszerekről (pl. kérdőíves kutatás, digitális lehetőségek, nézési idő paradigmák, stb. (25-30 perc). (30%) 3. Órai csoportos prezentáció (3-4 fő): 2 előre egyeztetett fejlődéspszichológiai témájú cikk módszertani bemutatása és kritikája (25-30 perc). (30%) 4. Órai csoportos prezentáció (3-4 fő): egy – a félév elején egyeztetett – fejlődésőszichológia témájú kutatási terv bemutatása (35-40 perc). (30%)
Irodalomjegyzék
Szokolszky Á.(2004): Kutatómunka a pszichológiában, Osiris, Budapest. Douglas M. Teti (ed.): Handbook of Research Methods in Developmental Science; Blackwell 2005. (downloadable) Barker, C., & Pistrang, N. (2016). Research methods in clinical psychology: An introduction for students and practitioners, 29-50. John Wiley & Sons. Bendersky, M., & Sullivan, M. W. (2007). Basic methods in infant research. In: A. Slater, M. Lewis (Eds.) Introduction to infant development, 2nd edition, Oxford University Press, 18-36. Haan, M. Neuroscientific Methods with Children. (2015). Handbook of Child Psychology and Developmental Science, 7th edition, Wiley, 683-713. Cikkereső adatbázisok

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
pszichológia (PPK-PSZ-NBHU) hu 6 Kötelező
Vissza