Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Pedagógiai és Pszichológiai Kar
- Szervezet
- PPK Pszichológiai Intézet
- Kód
- PSZM21-104:11
- Cím
- The Nonverbal Brain: from Theory to Practice
- Tervezett félév
- Mindkét
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- A kurzus specifikus célja, hogy segítse a hallgatók megértését abban, hogy az agyunk sokszor képekben gondolkodik és érez. A képek, vizualitás, illetve a mozgásból kapott információk, miként dolgozódnak fel az agyban, és milyen szerepet játszanak a pszichológiai folyamatokban. Továbbá a nem verbális terápiák, milyen gondolatok alapján születtek, hogyan használják ezt a nem verbális csatornát arra, hogy segítséget nyújtsanak az egyén számára a traumák feldolgozásában. Jó humán anatómiai ismeret, főleg az agy strukturális és funkcionális ismerete Kognitív és affektív BA pszichológiai kurzusok ismerete A kurzus specifikus célja, hogy segítse a hallgatók megértését abban, hogy az agyunk sokszor képekben gondolkodik és érez. A képek, vizualitás, illetve a mozgásból kapott információk, miként dolgozódnak fel az agyban, és milyen szerepet játszanak a pszichológiai folyamatokban. Továbbá a nem verbális terápiák, milyen gondolatok alapján születtek, hogyan használják ezt a nem verbális csatornát arra, hogy segítséget nyújtsanak az egyén számára a traumák feldolgozásában. Jó humán anatómiai ismeret, főleg az agy strukturális és funkcionális ismerete Kognitív és affektív BA pszichológiai kurzusok ismerete Nyitottság Kíváncsiság Kritikus gondolkodás Gyakorlatiasság Információ integrálásának képessége angol nyelvtudás kutatási cikkek könnyed és jó olvasása és ezekkel kapcsolatban való kritikák megfogalmazása kutatási módszertani ismeretek Az elsajátított ismeretek önálló felhasználása a jelenségek értelmezésében
- Tantárgy tartalma
- Szenzoros visszajelzések és az agy Szenzoros képesség – kognitív képesség – pszichológiai funkciók Test, mozgás és a trauma Rajz és a psziché Rajz – művészet és a terápia Művészet –kutatás- terápia Alkotás és kreativitás Frontális hagyományos előadás Kiscsoportos munka – órán és otthoni anyag feldolgozás terepmunka
- Számonkérés és értékelés
- Az egyéni feladatok minőségének és a teszten való elért pontszámok adják közösen a végső jegyet Egyéni és/vagy csoportos kutatói vagy terepmunka bemutatása Esszé Teszt Teszt válaszok helyessége A csoportos vagy egyéni munkák során az ötlet, a munkába fektetett energia, és annak bemutatásának kritériumain való megfelelés
- Irodalomjegyzék
- Art Therapy and Clinical Neuroscience. Eds by Richard Carr és Noah Hass-Cohen, 2008, London, UK Drawing and the Non-Verbal Mind. Eds Chris Lange Küttner – Annie Winter, 2010, Cambridge Press, UK
- Ajánlott irodalom
- Recommended reading list Aixalà, M. (2022). Psychedelic integration: Psychotherapy for non-ordinary states of consciousness. Bundy, A. C., & Lane, S. J. (2019). Sensory integration: Theory and practice. F.A. Davis Company. Damasio, A. (2005). Descartes' error: Emotion, reason, and the human brain. Penguin Damasio, A. R. (2012). Self comes to mind: Constructing the conscious brain. Arrow. Gazzaniga, M., Ivry, R., & Mangun, G. (2018). Cognitive neuroscience: Fifth international student edition. W.W. Norton & Company. Kolb, B., & Whishaw, I. Q. (2021). Fundamentals of human neuropsychology. Worth. Maurette, P. (2018). The forgotten sense: Meditations on touch. University of Chicago Press. Zeki, S. (1999). Inner vision: An exploration of art and the brain. Oxford University Press, USA.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) | en | Kötelező | |||
pszichológia (PPK-PSZ-NMHU) | hu | 7 | Kötelező | 1/2 |