Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak
- Kar
- Pedagógiai és Pszichológiai Kar
- Szervezet
- PPK Pszichológiai Intézet
- Kód
- PSZM21-KG-104
- Cím
- Motor cognition
- Tervezett félév
- Őszi
- Meghirdetve
- 2024/25/1
- ECTS
- 4
- Nyelv
- en
- Oktatás célja
- TÁRGYTEMATIKA A tárgy neve: Motor cognition A tárgy kódja: PSZM21-KG-102 Tárgyfelelős: Király Ildikó Tárgyfelelős tudományos fokozata: PhD Tárgyfelelős munkaköre: Egyetemi tanár Tárgyfelelős MAB státusza: A (T) Oktatás célja A tárgy képzési célja: A tárgy célja a tanulók megismertetése a mozgásszabályozás és a kogníció közti összefüggéseket. A tárgy megismerteti a tanulókat a mozgásszabályozás alapjaival, a motoros és kognitív képességek közti kapcsolattal, a fizikai aktivitás kognícióra gyakorolt szerepével, illetve az „embodied cognition” megközelítés alapjaival. A tárgy célja, hogy az így megszerzett ismereteket a tanulók képesek legyenek alkalmazni mind elméleti, mind gyakorlati szempontból. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás: A mozgásszabályozás, fizikai aktivitás, és kognitív pszichológia alapfogalmainak ismerete A mozgásszabályozás, fizikai aktivitás, és kogníció egymással való kapcsolatának ismerete attitűd: Kritikusan elemzi az empirikus kutatásokat és elméleti modelleket Gyakorlati szempontból is képes megközelíteni a témakört képesség: Belelát a motoros és kognitív működés összefüggéseibe Képes értelmezni és elemezni az ezzel kapcsolatos szakirodalmakat autonómia, felelősség: A hallgató képes önállóan alkalmazni az elsajátított ismereteket és készségeket; s mindezt a szakmai etikai irányelveknek megfelelve teszi
- Tantárgy tartalma
- Tantárgy tartalma Fő tartalmi, tematikai egységek Mozgásszabályozás alapjai Motoros és kognitív képességek összefüggései A fizikai aktivitás hatása a kognícióra „Embodied cognition” megközelítés Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Empirikus eredményeket és elméleti modelleket bemutató cikkek megismertetése A témák interaktív megvitatása, gyakorlati szempontú elemzése
- Számonkérés és értékelés
- Számonkérési és értékelési rendszere Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények az órákon való aktív jelenlét választott témakör bemutatása és értelmezése az értékelés módja: kollokvium jegy 1-től 5-ig az értékelés szempontjai: milyen szinten sajátította el a leadott tananyagot milyen szinten képes értelmezni, összekötni és alkalmazni az elsajátított ismereteket
- Irodalomjegyzék
- Irodalom Kötelező irodalom Raichlen, D. A., & Alexander, G. E. (2017). Adaptive capacity: an evolutionary neuroscience model linking exercise, cognition, and brain health. Trends in neurosciences, 40(7), 408-421. Moreau, D., Morrison, A. B., & Conway, A. R. (2015). An ecological approach to cognitive enhancement: complex motor training. Acta psychologica, 157, 44-55. Leitan, N. D., & Chaffey, L. (2014). Embodied cognition and its applications: A brief review. Sensoria: A Journal of Mind, Brain & Culture, 10(1), 3-10.
- Ajánlott irodalom
- Ajánlott irodalom Carlstedt, R. (Ed.). (2018). Handbook of sport neuroscience and psychophysiology. Routledge. Masters, R. S., Papineau, D., Shapiro, L. A., Spaulding, S., Hutto, D. D., Kirchoff, M. D., ... & Esposito, A. (2019). Handbook of embodied cognition and sport psychology. MIT Press.
Kurzus szakjai
Név (kód) | Nyelv | Szint | Kötelező | Tanév | ... |
---|---|---|---|---|---|
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) | en | Kötelező | |||
kognitív pszichológia (PPK-PSZ-KF-NMHU) | hu | 7 | Kötelező | 1/2 |