Kurzus nemzetközi vendég- és részidős hallgatóknak

Kar
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Szervezet
PPK Pszichológiai Intézet
Kód
PSZM21-KG-104
Cím
Motor cognition
Tervezett félév
Őszi
Meghirdetve
2024/25/1
ECTS
4
Nyelv
en
Oktatás célja
TÁRGYTEMATIKA A tárgy neve: Motor cognition A tárgy kódja: PSZM21-KG-102  Tárgyfelelős: Király Ildikó Tárgyfelelős tudományos fokozata: PhD Tárgyfelelős munkaköre: Egyetemi tanár Tárgyfelelős MAB státusza: A (T) Oktatás célja A tárgy képzési célja: A tárgy célja a tanulók megismertetése a mozgásszabályozás és a kogníció közti összefüggéseket. A tárgy megismerteti a tanulókat a mozgásszabályozás alapjaival, a motoros és kognitív képességek közti kapcsolattal, a fizikai aktivitás kognícióra gyakorolt szerepével, illetve az „embodied cognition” megközelítés alapjaival. A tárgy célja, hogy az így megszerzett ismereteket a tanulók képesek legyenek alkalmazni mind elméleti, mind gyakorlati szempontból. Tanulási eredmények, kompetenciák tudás: A mozgásszabályozás, fizikai aktivitás, és kognitív pszichológia alapfogalmainak ismerete A mozgásszabályozás, fizikai aktivitás, és kogníció egymással való kapcsolatának ismerete attitűd: Kritikusan elemzi az empirikus kutatásokat és elméleti modelleket Gyakorlati szempontból is képes megközelíteni a témakört képesség: Belelát a motoros és kognitív működés összefüggéseibe Képes értelmezni és elemezni az ezzel kapcsolatos szakirodalmakat autonómia, felelősség: A hallgató képes önállóan alkalmazni az elsajátított ismereteket és készségeket; s mindezt a szakmai etikai irányelveknek megfelelve teszi
Tantárgy tartalma
Tantárgy tartalma Fő tartalmi, tematikai egységek Mozgásszabályozás alapjai Motoros és kognitív képességek összefüggései A fizikai aktivitás hatása a kognícióra „Embodied cognition” megközelítés Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek Empirikus eredményeket és elméleti modelleket bemutató cikkek megismertetése A témák interaktív megvitatása, gyakorlati szempontú elemzése
Számonkérés és értékelés
Számonkérési és értékelési rendszere Követelmények és az értékelés módja, szempontjai: követelmények az órákon való aktív jelenlét választott témakör bemutatása és értelmezése az értékelés módja: kollokvium jegy 1-től 5-ig az értékelés szempontjai: milyen szinten sajátította el a leadott tananyagot milyen szinten képes értelmezni, összekötni és alkalmazni az elsajátított ismereteket
Irodalomjegyzék
Irodalom Kötelező irodalom Raichlen, D. A., & Alexander, G. E. (2017). Adaptive capacity: an evolutionary neuroscience model linking exercise, cognition, and brain health. Trends in neurosciences, 40(7), 408-421. Moreau, D., Morrison, A. B., & Conway, A. R. (2015). An ecological approach to cognitive enhancement: complex motor training. Acta psychologica, 157, 44-55. Leitan, N. D., & Chaffey, L. (2014). Embodied cognition and its applications: A brief review. Sensoria: A Journal of Mind, Brain & Culture, 10(1), 3-10.
Ajánlott irodalom
Ajánlott irodalom Carlstedt, R. (Ed.). (2018). Handbook of sport neuroscience and psychophysiology. Routledge. Masters, R. S., Papineau, D., Shapiro, L. A., Spaulding, S., Hutto, D. D., Kirchoff, M. D., ... & Esposito, A. (2019). Handbook of embodied cognition and sport psychology. MIT Press.

Kurzus szakjai

Név (kód) Nyelv Szint Kötelező Tanév ...
Erasmus program keretében (PPK-ERASMUS-NXXX) en Kötelező
kognitív pszichológia (PPK-PSZ-KF-NMHU) hu 7 Kötelező 1/2
Vissza